Avatar billede bossy Nybegynder
07. april 2002 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

helt generelt....

Jeg har lige downloaded en trial af Flash. Og jeg fatter ikke en pap-næse af det hele.

Kan en eller anden sende mig et par links til nogle tutorials, eller noget i den stil.

Det jeg havde tænkt mig at bruge det til, var billeder som skiftede, en menu hvor du kan klikke på thumbnails, og større billeder kom frem.

Meget meget enkelt. Men jeg har intet begreb om hvordan man gør. :-)

Pft.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2002 - 22:13 #1
Er det til Flash MX?

/per
Avatar billede madslp Nybegynder
07. april 2002 - 22:14 #2
Flash har sin egen tuturial hvor alle funktionerne bliver gennemgået. Går udfra at det er Macromedia du taler om
Avatar billede bossy Nybegynder
07. april 2002 - 22:19 #3
Ja, det er Flash MX

hvad med en lille kort beskrivelse af hvordan jeg importere et billede (ved det godt), og laver en action, så når man klikker på billedet kommer et nyt billede. faktisk som på den her side.

http://www.heyrichy.com/ oppe i højre hjørne er et "galleri".
Avatar billede 0ffline Nybegynder
07. april 2002 - 22:19 #4
>>Lingoman har smidt en masse url´s her --->

http://www.eksperten.dk/spm/174614

/0ffline
Avatar billede techno-boy Nybegynder
08. april 2002 - 14:50 #5
Prøv at låne en bog, jeg mener at der er en rigtig god bog som hedder "Flash 4" eller "Flash 5" den gennem gør det hele.
Avatar billede answermaster Nybegynder
08. april 2002 - 20:37 #6
Importer et billede i frame 1. Lav en ny frame (F6), her indsætter du et nyt billede.
Marker frame 1. Her sætter du en action ind, som hedder 'stop', det samme gør du i frame 2.

I frame i indsætter du nu en knap, som f.eks. hedder, næste billede. En knap laves ved at trykke CTRL + F8, og vælg button. Bagefter får du library frem ude i formen, ved at trykke, CTRL + L, træk nu knappen ud på formen.

Vælg en action for knappen, skriv:

gotoAndPlay(2);

/Answer
Avatar billede bossy Nybegynder
09. april 2002 - 16:47 #7
Wohaa.. Answermaster rules.

Tak for svaret, det var bare lige det jeg ville vide... thanx a bunch

det bliver postet her: http://www.bossy.dk/new