Avatar billede pro_tech Nybegynder
19. juni 2000 - 15:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bin files

Mit bundkort kan ikke køre med g400 grafikkort og sb128 lydkort jeg har nu været inde på deres hjemmeside hvor der står at jeg skal downloade 3 bin files til bios og hvad gør jeg så nu???
Avatar billede Lasse Novice
19. juni 2000 - 16:51 #1
Gå herind:
http://www.matrox.com/mga/drivers/bios/home2.htm

Tryk linket:
bios_109.exe

Dette er et program til at opgradere din bios.

Pak dette program ud på din harddisk og følg instrukserne i filen readme.txt under punktet:
Updating your graphics card BIOS

Har du nogle bin filer skal du lægge dem i samme bibliotek som du kører ubiosdos fra. Jeg vil råde dig til at køre det fra DOS(uden windows loadet overhovedet)
Avatar billede Lasse Novice
19. juni 2000 - 17:06 #2
Jeg har lige været inde og prøve selv.

Gå i dos.

Kør først ubiosdos og lav en emergency diskette. Når den spørger om du vil fortsætte med at opdatere din bios skal du svare NEJ.

Kommer du til at svare ja, og vil den ikke starte op, har du din emergency diskette til at boote fra. Her kan du køre:
"progbios -i save.bin"
Dette er KUN hvis du svarer JA.

Nu lægger du dine bin filer ind i det samme bibliotek som du er i. så skriver du:
"progbios -i filnavn.bin"

Programmet cil fortælle dig om du kan lægge den nye bios i din bios(hmmm ordspasser!)

Avatar billede Lasse Novice
19. juni 2000 - 17:07 #3
og, hvis den ikke melder fejl, så kan du opdatere din bios med den nye hhmmmmmmm, ja bios!