Avatar billede sookdeo Nybegynder
07. april 2002 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firewall ved bredbånd

Vi skal til at have etableret bredbånd i vores andelsforening(45 husstande). Jeg har hørt at det er en god idé at sætte en firewall op fordi man i princippet er online hele tiden??? Ikke fordi jeg tror at nogle i det lokale netværk har onde hensigter, men jeg er ikke interesseret i at dele min maskine med andre. Hvordan skal jeg forholde mig og kan man downloade en ordentlig firewall???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. april 2002 - 20:30 #1
Andelsforeningen plejer da at sørge for at sætte en firewall op. Har du undersøgt dette?

Eller kan hente ZoneAlarm der er gratis:
http://download.cnet.com/downloads/0-10105-100-8034258.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.8034258
Avatar billede sookdeo Nybegynder
07. april 2002 - 20:39 #2
De sætter vel ikke en firewall op i alle 45 computere der beskytter mod "hackere" i foreningen. Men idéen med en firewall op for hele netværket er da en god idé.
Avatar billede boris Mester
07. april 2002 - 20:40 #3
Jeg er selv på Taledanmarks Bredbånd og kan fortælle, at det myldrer med orme på nettet fra smittede computere.
Uanset om boligforeningen har en firewall i et eller andet omfang beskytter den ikke imod de andre computere på jeres net.
Zonealarm er udmærket, selvom den ikke beskytter imod alting. den skal også suppleres med antivirus.
Desuden vil jeg anbefale, at du fjerner din NETBIOS fra internettet og kun har fildeling, hvis det er absolut nødvendigt.
Avatar billede sookdeo Nybegynder
07. april 2002 - 21:41 #4
Boris> Beskytter Zonealarm ikke mod andre på lokalnettet??
Avatar billede sookdeo Nybegynder
08. april 2002 - 16:18 #5
hvor fjerner man NETBIOS??
Avatar billede donito Nybegynder
11. april 2002 - 17:01 #6
download kazaa og der igennem kan du hente ZoneAlarm pro den har alt hvad du behøver
Avatar billede sookdeo Nybegynder
21. april 2002 - 22:08 #7
uoyuo