Avatar billede charl8 Nybegynder
07. april 2002 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fletning fra Word til Lotus Notes

I hjælpen i word har jeg fundet en beskrivelse af, hvordan man fletter et brev til email. Jeg har forsøgt mig med denne vejlendning, men mangler det punkt, hvor man skal vælge,at man vil flette til email. Jeg har kun mulighed for at flette til printer eller nyt dokument.

Mit mailprogram er Lotus Notes, men i følge anden hjælpeside i word, skulle dette være muligt at flette til. Er der nogen, der har et forslag til, hvad problemet kan være??

tak.

Vejledning fra Word vedlagt:

Distribute merged documents to e-mail addresses or fax numbers
To do the following procedure, your system must include a MAPI-compatible e-mail or fax program.

If you plan to send merged documents to fax numbers, and want to include a cover sheet, turn on the cover sheet option in your fax software.
For more information, see your fax software documentation.

Make sure you’ve already set up the main document, selected a data source, and inserted merge fields in the main document.
Learn about setting up a mail merge.

If you don't see the Merge dialog box, click anywhere in the main document, and then click Mail Merge on the Tools menu. Under Merge the data with the document, click Merge.


If you want to merge only data records that contain e-mail or fax addresses, click Query Options, and then click the Filter Records tab. In the Field box, click the data field that contains the e-mail addresses or fax numbers. In the Comparison box, click is not blank. Click OK.


In the Merge to box, click Electronic mail or Fax.


Click Setup.


In the Data field with Mail/Fax address box, click the data field that contains the e-mail addresses or fax numbers.


If you're sending merged documents to e-mail addresses, do one or more of the following:
In the Mail message subject line box, type the subject of your e-mail message.


If you want to preserve the formatting of a merged document, select the Send document as an attachment check box. In this case, Word sends each merged document as a separate Word document that's attached to an e-mail message. If this check box is cleared, Word inserts the text of the resulting merged document in the e-mail message.
Click OK.


In the Merge dialog box, click Merge.
Tip  To add enclosures or other information, insert one or more INCLUDETEXT fields in the main document. When you merge the main document with the data source, Word inserts the contents of the documents specified by the INCLUDETEXT fields.


Avatar billede cdelicht Nybegynder
08. april 2002 - 08:38 #1
Bemærk dette: "To do the following procedure, your system must include a MAPI-compatible e-mail or fax program. "

Har du installeret Notes således at Word kan "se" det, dvs. virker email på  "Send to" undermenuen under File menuen?

(Hvilken version af Word bruger du?)
Avatar billede charl8 Nybegynder
08. april 2002 - 09:47 #2
Jeg ved ikke, hvordan jeg sikre, at Word kan se notes. IE kan se notes, så kan word vel også?? Send to virker heller ikke, så det er vel et nej.!! Hvordan får jeg den så til det??

Det er version 2000 af word, og henholdsvis notes R5.0.5, RNext og R5.0.10. Det virker ikke for nogle af de tre installationer.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
09. april 2002 - 08:55 #3
Det er nogen tid siden jeg har installeret både Notes og Word, men jeg mener at kunne huske, at der i forbindelsen med installationen spørges om de to programmer skal arbejde sammen (jeg tror det er hvis du installerer Word EFTER installatinen af Notes).
Jeg har selv en WnXP og WordXP sammen med Notes 5.09a. Her virker fletningen fint og Word kan "se" Notes som mail program.
Avatar billede charl8 Nybegynder
09. april 2002 - 13:52 #4
så har jeg forsøgt med en reinstallation, hvor jeg husker at installere word FØR jeg installere notes. Og i øvrigt husker, at jeg også skal installere outlook af en eller anden årsag. Så virker det.
Underligt at MS selv siger, at Word skal installeres EFTER Notes.

Men øhmm....tak alligevel
Avatar billede cdelicht Nybegynder
16. april 2002 - 06:15 #5
øhmmm....virkede det jeg skrev eller......? ;-)
Avatar billede charl8 Nybegynder
16. april 2002 - 09:05 #6
Cdelicht: Næ, for det handler om, at word skal installeres før notes, og så skal man efterfølgende ind at lave noget i opsætningen af mail - under kontrolpanelet. Så nej, det gjorde det ikke. Men tak alligevel
Avatar billede cdelicht Nybegynder
16. april 2002 - 16:49 #7
Bare spm. bli'r lukked så ' det fint ;-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester