Avatar billede charl8 Nybegynder
07. april 2002 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning fra Word til email (Lotus Notes)

I hjælpen i word har jeg fundet en beskrivelse af, hvordan man fletter et brev til email. Jeg har forsøgt mig med denne vejlendning, men mangler det punkt, hvor man skal vælge,at man vil flette til email. Jeg har kun mulighed for at flette til printer eller nyt dokument.

Mit mailprogram er Lotus Notes, men i følge anden hjælpeside i word, skulle dette være muligt at flette til. Er der nogen, der har et forslag til, hvad problemet kan være??

tak.

Vejledning fra Word vedlagt:

Distribute merged documents to e-mail addresses or fax numbers
To do the following procedure, your system must include a MAPI-compatible e-mail or fax program.

If you plan to send merged documents to fax numbers, and want to include a cover sheet, turn on the cover sheet option in your fax software.
For more information, see your fax software documentation.

Make sure you’ve already set up the main document, selected a data source, and inserted merge fields in the main document.
Learn about setting up a mail merge.

If you don't see the Merge dialog box, click anywhere in the main document, and then click Mail Merge on the Tools menu. Under Merge the data with the document, click Merge.

If you want to merge only data records that contain e-mail or fax addresses, click Query Options, and then click the Filter Records tab. In the Field box, click the data field that contains the e-mail addresses or fax numbers. In the Comparison box, click is not blank. Click OK.

In the Merge to box, click Electronic mail or Fax.

Click Setup.

In the Data field with Mail/Fax address box, click the data field that contains the e-mail addresses or fax numbers.

If you're sending merged documents to e-mail addresses, do one or more of the following:
In the Mail message subject line box, type the subject of your e-mail message.

If you want to preserve the formatting of a merged document, select the Send document as an attachment check box. In this case, Word sends each merged document as a separate Word document that's attached to an e-mail message. If this check box is cleared, Word inserts the text of the resulting merged document in the e-mail message.
Click OK.

In the Merge dialog box, click Merge.
Tip  To add enclosures or other information, insert one or more INCLUDETEXT fields in the main document. When you merge the main document with the data source, Word inserts the contents of the documents specified by the INCLUDETEXT fields.

Avatar billede pcmagic Nybegynder
09. april 2002 - 12:55 #1
Hvis ikke du har muligheden for brevflet til Email så har du enten en version af word hvor muligheden ikke findes (f.eks. Word97) eller også er brevflet til email måske fravalgt i din installation. Er det sidste tilfældet så skal du køre installationen igen.

Hvis du skal brevflette med notes som datakilde, skal du først installere en odbc driver der kan læse notes databaser. Du kan finde en hos www.lotus.com. Kan du ikke finde en kan du skrive til mig, så sender jeg den til dig.
(mail@pcmagic.dk)
Avatar billede charl8 Nybegynder
09. april 2002 - 13:48 #2
Det var dog det væreste sludder (ja, undskyld, men det er det)....der skal ikke anvendes odbc-driver for at flette til mail i notes fra word.
Der er desuden tale om en Word2000, og der er ikke noget omkring brevfletning til mail der vælges til og fra i installationen - har netop reinstalleret word igen.
Avatar billede charl8 Nybegynder
09. april 2002 - 13:49 #3
Har nu geninstalleret, og installeret notes EFTER Word - selv om word skriver det omvendt - og har husket at installere Outlook, og så virker det. Så ved I andre også det!

:-)C.