Avatar billede qwertyuio Nybegynder
07. april 2002 - 10:17 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Beskrivelse på tekst

Hvordan laver man en beskrivelse på et stykke tekst. Ved godt, at man kan gøre det med et link ved hjælp af title="Beskrivelse" Men kan man ikke gøre med ganske almindelig tekst.
Avatar billede sukos Juniormester
07. april 2002 - 10:19 #1
Du kan jo bruge <a name="" title="Tekst du vil ha vist">Tekst med tekst</a>
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. april 2002 - 10:26 #2
title er en af de basale attrubutter. Det betyder at den virker i alle html kommandoer med nogle få undtagelser (base, head, html, meta, param, script, style, title)

<span title="hej hej">noget tekst</span>

virker fint.

I nogle browsere. Andre browsere er bagefter og lever ikke op til html-standarden på det punkt.

mvh JakobA
Avatar billede werd Nybegynder
07. april 2002 - 10:29 #3
så kommer de jo til at ligne et link!!

du kan både i ns6 og ie6 sætte en title title attribut ind i stort set alle tags!!
<p title="123">test test test test test test</p>
<b title="123">test test test test test test</b>
<i title="123">test test test test test test</i>
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
07. april 2002 - 10:41 #4
I får alle point. Danke :-)