Avatar billede hanseman Nybegynder
07. april 2002 - 01:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan TWEAKES en ADSL 2048/512 forbindelse?

Jeg ved at man bla kan ændre Maximum Transmission Unit MTU til andre værdier for at tweake sin adsl forbindelse!
Hvilke keys skal ændres og hvad er deres optimum-værdier!

For at der gives pts skal ALLE relevante værdier forklares med hvad? hvordan? og hvorfor?

Jeg ved godt at man kan downloade progz der kan tweake automatisk, men jeg vil gerne vide hvorledes det gøres manuelt! og hvilke værdier der skal bruges til ADSL 2048/512 forbindelse?

Go get'da points dudes! THNX :oP
Avatar billede razersedge Nybegynder
07. april 2002 - 01:49 #1
vil også gerne vide det, så hvis nogen også ved det til en 512/512 adsl forb. så sig endelig til :O)
Avatar billede virvelvar Nybegynder
07. april 2002 - 01:55 #2
kigger lige med 256/128
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
07. april 2002 - 09:34 #3
Måske kan det her bruges: http://www.aspergantis.com/adsl/tweaks.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
07. april 2002 - 13:42 #4
Jeg har tidl. downloadet en .reg-fil som optimerer reg.databasen med optimale indstillinger for kabelmodem. Den burde også passe godt til ADSL. Nu kan jeg f.... ikke finde siden, hvor jeg hentede den. Men jeg kan sende den vedhæftet en e-mail og så kan du selv se den igennem, for de ændringer som foretages.
Der ud over har jeg en hjælpefil fra et tweakprogram, der ret grundig forklarer begreber som
Maximum Transmission Unit (MTU)
Path Maximum Transmission Unit (PMTU)
Receive Window (RWIN)
Time To Live (TTL)
Den kan jeg også sende. Hvis interesseret så skriv e-mail adresse her.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. april 2002 - 14:43 #5
Har netop fundet denne side med tip, spørgsmål og svar om tweaking Cable Modems & xDSL. Rimelig god
http://www.speedguide.net/Cable_modems/index.shtml
Avatar billede hanseman Nybegynder
08. april 2002 - 21:07 #6
Mail er  hanseman@image.dk
Det ville da være rart med dette lille prog du omtaler! send det endelig!

Jeres links er også gode, der omtales bla noget om tcp/ip max hcad det så end indebære!

Men svaret er ikke godtaget endnu!
Avatar billede dribble Nybegynder
09. april 2002 - 11:07 #7
Halifax ----> send gerne den MTU/PMTUU/RWIN/TTL beskrivelse til mig

Dribble@mail.dk
Avatar billede hologram Nybegynder
09. april 2002 - 13:40 #8
Du kan evt. ligge den på nettet for at slippe for at sende alle de mails :)
Anyway, hvis du ikke smider den et sted er du da velkommen til at smide den til eksperten@hologramse.dk ;)