Avatar billede barcoda Nybegynder
06. april 2002 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Vedr. Webhotel

Hej Eksperter

Mig og ven sidder her og skal til at lave vores første webside. Jeg vil derfor gerne vide hvad det er man skal se efter ved de forskellige udbydere og hvorfor man skal se efter de ting. Jeg ved ikke så meget om webhoteller og hvordan udbyderne behandler kunderne og vil derfor gerne finde den udbyder der kan give os meget support self. imod betaling da det jo ikke er gratis men også en udbyder som forstå at tage sig af sine kunder.

Jeg har set på to virksomheder som nogle personer over irc sagde var gode men jeg ved ikke og vil gerne have jeres mening. Udbyderne jeg har set på indtil nu er www.azero.dk og www.cliche.dk og ndw.dk.!

cliche.dk er nok lige lidt for billige til at jeg tror på at de levere den support jeg ønsker.

er der nogen af jer der kan hjælpe med det?

Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. april 2002 - 22:41 #1
har har lige fået et cliche-domæne. jeg havde et database problem og efter en mail fik jeg svar på mit spm efter et par timer. De er EKSTREMT hurtige (og billige). Jeg kan anbefale dem på det kraftigste.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. april 2002 - 22:42 #2
Cliche har desuden telefon-support.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. april 2002 - 22:47 #3
Hvilken slags support, www.web-sale.dk plejer, at reagerer hurtig på forespørgelser. Jeg fik koden væk til et af de webhoteller jeg har til at ligge hos dem, og sendte derfor en mail klokken 20:18 i dag og fik svar igen én time senere. Det, at det er en mindrer virkesomhed er en fordel :o)
Når A0 går hjem klokken 16:00 fredag aften skal du ikke forvente, at de svarer igen før mandag formiddag.

Men hjælp til programmering og lignende er hvis for dyrt at købe ved en udbyder, ca. 500 i timen.
Avatar billede j0ker Nybegynder
06. april 2002 - 22:48 #4
Hvis du benytter frontpage til at lave dine hjemmesider i vil det være en god idé at tjekke om de understøtter frontpage, da der ellers vil være nogle ting der ikke virker.
Vælg helst linuxserver, frem for windows server da den er meget mere stabil og din hjemmeside vil derfor ikke have særlig meget nedetid. (bemærk: Så er det ikke muligt at bruge Frontpage).
Ellers skal du bare kigge lidt på pladsen og prisen.
Men når det er jeres første hjemmeside regner jeg ikke med at i har lavet den i et serversidesprog (asp eller php), så i behøves ikke at kigge hvilke programmeringssprog serveren understøtter.

Der er stor forskel på webhoteludbydere. Den dårligste erfaring jeg har haft er www.webdomain.dk.
Jeg bestilte et domæne og webhotel og betalte med det samme da jeg modtog fakturaen. Men jeg har aldrig hørt noget fra dem, har ikke fået mit domæne og jeg har ringet 14 gange, men de tager ikke telefonen. Jeg har derudover sendt dem adskillige mails som de heller ikke har svaret på.

www.cliche.dk er et okay firma, serverne er stabile og hurtige, men som du selv siger så er servicen ikke ligefrem i top. Det tager lidt tid før man får svar på sine spørgsmål.

www.wannafind.dk sætter virkelig servicen højt. Jeg har selv domæne dér, og der har aldrig været problemer. Jeg har fået svar på 2 mails indenfor 12 timer. Min fætter havde kommet til at vælge et forkert webhotel, han ringede til dem og fik dem til at skifte til Linuxserver. Det tog omkring 5 minutter, så var hans konto lagt over på Linux.

Håber du kan bruge det, og god fornøjelse :o)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. april 2002 - 22:49 #5
Også har cliche et enkel admin-interface hvor du kan administrere mail, statestik, osv.
Avatar billede barcoda Nybegynder
06. april 2002 - 22:56 #6
j0ker> Vi har nogle PHP sider der skal køre. Så det skal nok være en Linux server.
Og der skal ikke være frontpage understøttelse. Men som du siger så findes frontpage understøttelse til linux ikke. Det er jeg ikke helt enig i! jeg har set en cobalt server hvor der er frontpage understøttelse på og den skulle køre udemærket efter hvad jeg har hørt. Men jeg har ikke fundet nogle udbydere i danmark der bruger Cobalt servere til at hoste på, dog har jeg set nogen der sælger dem til serverhosting men det er jo ikke lige frem en side der kræver server hosting vi har lavet! Siden fylder lige nu 15 Mb og jeg vil tror den kommer til at fylde max 20 mb.

Vi skal også bruge noget database senere hen! Her har vi overvejet mysql men vi er jo ikke mestere i programmering af websider så der går nok et års tid før dette bliver nødvendigt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2002 - 23:05 #7
Jeg kan ikke se at www.dht.dk har været nævnt.

Fin service, jeg har haft mysql på dem i snart et år uden at
betale for opgradering. Men jeg har bestilt min opgradering.

En email for knap et års tid siden: kan jeg ikke lige få mysql.
Svar: jo værsigo'. Regning: næh.
Avatar billede itfree1 Nybegynder
07. april 2002 - 01:15 #8
Jeg bruger www.secnet.dk har ligget hos www.cliche.dk men var ikke særligt imponeret iver deres service.

jeg skiftede så til www.secnet.dk her har jeg oplevet en god service de er meget hjælp somme  og i mødekommende når man ringer til dem.

de tilbyder alt hvad man har behov for
Avatar billede xenophobia Nybegynder
07. april 2002 - 19:49 #9
Takker for point =)