Avatar billede groooove Nybegynder
06. april 2002 - 20:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Entourage

Under opstart af entourage får jeg to fejl ! enten:

"An error occurred while launching"
" The end of file was reached"

-39

Den anden:

"An error occurred while launching"
"Not enough memory"

Jeg har prøvet at sætte memory'en op!! Jeg aner ikke hvad der sker!!
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2002 - 20:16 #1
Det lyder som en korrupt preferencefil. Prøv i første omgang at fjerne den. Du finder Entourages preferencefil i en mappe der hedder Office eller MS Office i din indstillingsmappe i systemmappen. Det kunne også være at det var en ide at genopbygge skrivebordet (hold æble-alt nede ved opstart). Problemet med MS er at deres preferencefiler kan være svære at gøre kål på, så hvis det ikke er nok må du sige til igen.
Avatar billede groooove Nybegynder
06. april 2002 - 20:41 #2
Fedt du er på mit spg. Men jeg har prøvet det du sagde og den samme fejl er aktuel! Jeg har genstartet. Og Entourages preferencefil lå i en mappe der hed Microsoft. Jeg har ligeledes 'genopbygget' skrivebordet! Hvad sker der i grunden når man gør det?  Nå men jeg har stadig problemmer!!! ;)
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2002 - 21:14 #3
Og du får selvfølgelig ikke fejlen i hverken Word eller Excel? Det ville tyde på at din maildatabase er korrupt. Den kan Entourage selv genskabe hvis du holder Alt-tasten nede ved opstart af programmet (eller er det også æble-alt her, det kan jeg ikke huske) så får du to muligheder for at genopbygge dine postkasser. Prøv lige om det hjælper. Det kan godt tage en del tid i øvrigt!
Avatar billede groooove Nybegynder
06. april 2002 - 21:24 #4
Si ingen fejl i Word eller Exel! Jeg prøved at genopbygge postkasserne (Det er ALT tasten) men fik følgende besked:
'Rebuilding failed'
'The file is already opened with write permission'
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2002 - 21:50 #5
Okay, det lyder slemt. Kan du finde den fil det drejer sig om (Dokumenter-Microsoft User Data - Office 2001 identities - Main User), og se om der er flere filer i den mappe.  Hvis du har et program som Resedit eller File Buddy kan du se om der skulle ligge en skjult fil, som får Entourage til at tro at der allerede er en fil åben. Hvis der er skjulte filer  Hvis ikke, kan det være at det kan hjælpe at køre en gang diskførstehjælp. Det vil som regel afsløre om det har med filsystemet eller med Entourage at gøre.
Avatar billede groooove Nybegynder
06. april 2002 - 22:01 #6
okay Jeg har fundet filen (mappen) og der er en række filer Jeg har ikke de programmer du omtaler! men vil prøve af downloade Filebuddy
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2002 - 22:12 #7
Det der er interessant er om der er to filer af samme navn, men med en eller anden angivelse af at det er et temporært filnavn.
Avatar billede groooove Nybegynder
06. april 2002 - 22:14 #8
hmm efter jeg downloaded Filebyddy og genstartede så virkede Entourage igen!! men jeg har selvfølgelig lag en ny version oveni, i mot forsøg på at få det til og virke! Hvordan henter/installere jeg de data der er i main-user mappen. De gamle beskeder, osv?
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2002 - 23:14 #9
Entourage har et frygteligt problem at det ikke kan importere filer fra sig selv, og det må nok siges at være lidt af en feature! Men vi fandt da problemets kerne. Nu vil jeg ikke håbe at din nye installation har overskrevet de gamle filer for så er vi godtnok på den! Hvis du har gemt dem, eller hvis der er lavet ekstra kopier af dem, så kan du prøve at flytte en fil ad gangen for så at åbne entourage og se om det er den der giver problemer. Vi kan så håbe at det ikke er en væsentlig fil der mangler! Men held og lykke til med det!