Avatar billede gonzzo Nybegynder
19. juni 1999 - 19:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

password beskyttelse??

Hejsa er der en eller ande der har/vil lave et script som kan password beskytte et HELT BIB. ??
Det skal være sådant at hvis man eks. indtaster www.xx.dk/medlem/index.htm
så kommer der en skærm fram og spørger efter bruger navn og pass. og når man så vil vidre via et link på denne side eks. til www.xx.dk/medlem/crak.htm, så bliver man bare sendt vidre dertil, men hvis man derimod bare indtaster www.xx.dk/medlem/crack.htm så er det her man bliver "opkrævet" bruger navn og pass.
Er det til at forstå hvad jeg mener ?
Avatar billede snowball Novice
19. juni 1999 - 20:39 #1
Nu har jeg ikke ret meget forstand på det, men ville det ikke være nemmere at lave i f.eks. ASP ?¿?¿

Snowball
Avatar billede jensa Nybegynder
19. juni 1999 - 20:47 #2
Du vil simpelthen password-beskytte nettet, første gang en bruger logger ind på en side. Derefter er der ffri adgang til resten af nettet indtil vedkommende logger ud. Er det korrekt?
Avatar billede gonzzo Nybegynder
19. juni 1999 - 21:00 #3
nej der skal kun være adgang til de sider der er i det beskyttede bib. for den/de brugere der er logget ind, men der SKAL opkræves et bruger navn og pass. uanset om brugeren vælger at indtaste en direkte adresse eller om brugeren vælger at gå ad den "normale" login procedure altså at starte med "forsiden" !
Avatar billede ultik Nybegynder
04. juli 1999 - 18:12 #4
plejer man ikke at bruge en htaccess fil til dette ?
Avatar billede gonzzo Nybegynder
17. juli 1999 - 15:23 #5
takker men har fundet en anden løsning
Avatar billede expertendk Nybegynder
16. juli 1999 - 21:10 #6
Kik på
http://javascript.internet.com/passwords/
Her er nogle javascripts du kan bruge til at "beskytte" dine sider med. Når
jeg skriver "beskytte", så er det fordi
man godt kan bryde dem. Men de er dog
gode hvis man vil have folk til at registrere sig inden de kikker m.m.
Se selv... sitet er meget cut'en'paste
orienteret.
Mvh
-nik

Avatar billede xsms Nybegynder
02. oktober 1999 - 12:05 #7
Hvis det er javascript så ville jeg ikke bruge det,fordi du kan bare slå javan  fra din browser, også er den brudt! Men prøv http://www.script.dk/cgi-bin/download.cgi?Type=cgi&Script=password
Hvis du altså kan bruge java på din hjemmeside!