Avatar billede halfblind Nybegynder
06. april 2002 - 19:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Java - CORBA

hej. kan du hjælpe mig med at få et lille spil til at bruge CORBA i stedte for sockets? gerne i dag eller i løbet af dagen i morgen?
Avatar billede soreno Praktikant
06. april 2002 - 19:50 #1
hvad er det for en type spil ? (+ prøv at komme med lidt mere info)
Avatar billede halfblind Nybegynder
06. april 2002 - 21:50 #2
har du ikke en mail, så kan jeg sende det til dig, så kan du se om  det er noget du kan?
Avatar billede soreno Praktikant
06. april 2002 - 22:25 #3
jeg besvarer kun på eksperten (andre skal jo også have glæde af evt. svar)

men hvorfor vil du egetlig konvertere til corba ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
06. april 2002 - 22:30 #4
bare en skoleopgave... som jeg ikke kan nå at sætte mig ind i
Avatar billede soreno Praktikant
06. april 2002 - 23:11 #5
hvormange klasser er det ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
06. april 2002 - 23:20 #6
kun to... client og server, og så når man har startet serveren kan man starte to klienter op....
Avatar billede halfblind Nybegynder
07. april 2002 - 00:26 #7
soreno, har du lyst/tid til at hjælpe eller?
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 09:42 #8
hvormange metoder er der i klasseren ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
07. april 2002 - 11:24 #9
kan jeg ikke sende det, så kan du altid sige nej tak
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 16:01 #10
jow, send til sioefh@soreno.dk
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 18:16 #11
skriver her, da min mail er i udu:
jeg kan ikke rigtig hitte rede i deitels måde at strukturere koden, jeg tror det er nemmere at starte forfra..
du må da have fået en opgavebeskrivelse eller et eller andet mere konkret. Jeg har lidt svært ved at se hvordan en skoleopgave kan lyde: Her er et program baseret på socket, lav det om til corba. Sådan rent programmeringsteknisk skulle netdesignet jo gerne være klarlagt inden programmeringen begyndes... hvis du kan forstå hvad jeg mener ?

altså, hvilke metoder skal serveren tilbyde klienterne ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
07. april 2002 - 18:23 #12
nej, det var det eneste jeg fik.... bare du kan lave et eller andet vil jge være tilfreds, så længe det er corba og GUI-en er det samme..

det må gerne være så simpelt som muligt... vil bare så gerne have det til i morgen
Avatar billede halfblind Nybegynder
07. april 2002 - 18:25 #13
bare jeg har noget at vise i morgen som virker, så kan jeg nå at læse teori i dag
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 18:39 #14
det kan jeg ikke nå, det tager lang tid at sætte mig ind i koden (ikke fysiske, men tankemæssigt ;)
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 18:43 #15
jeg har et hello world eks. du kan få :-)
Avatar billede halfblind Nybegynder
07. april 2002 - 18:48 #16
det var træls..
ikke engang den del bare at få forbindelse, så behøver selve spillet slet ikke virke, bare de kan logge på og så den eksisterende GUI? Jeg afsætter gerne flere point? ..... du er vist den eneste der kan det...
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 18:51 #17
bid i det sure æble og læs teorien, derefter siger du til din lærer at du ikke har nået at lave opgaven og aftaler et senere tidspunkt for aflevering.

hvad er det for en uddannelse / skole der stiller sådan en opgave ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
07. april 2002 - 18:58 #18
forresten... hvad kan det skyldes at jeg ikke kan starte idlj op.. hver gang jeg gør det, så popper det op, men forsvinder igen
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 19:17 #19
det er et konsol program ligesom javac
åben et dosvindue:
gå ind i dit jdk/bin dir
og kør kommandoen derfra.

jeg har forresten ikke fået det til at virke med jdk13... men har ikke prøvet jdk14's
Avatar billede tommer Nybegynder
16. april 2002 - 00:59 #20
tilføj en sti til din jdkxxx\bin i den systemvariabel der hedder path, så kan du køre fra dos lige meget i hvilket directory du befinder dig.
Avatar billede halfblind Nybegynder
02. maj 2002 - 19:35 #21
det her må jeg hellerë lukke.