Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 19:06 Der er 22 kommentarer og
9 løsninger

Feedback på design!

Hej xperter

Jeg er en 14 årig dreng der har siddet og rodet lidt med et design, som jeg kan bruge til at fremvise hvad jeg kan. Både indenfor design men også asp og php.

Men jeg vil kun lige have lidt feedback på mit design. Jeg har to versioner:
http://195.215.178.153/webdane/nytdesign.gif og http://195.215.178.153/webdane/nytdesign2.gif

Hvilket er bedst? Og kom venligst med noget feedback! Både kritik og ros

//mbg
Avatar billede hrboom Nybegynder
06. april 2002 - 19:07 #1
Avatar billede jayf Nybegynder
06. april 2002 - 19:08 #2
Er det mig, eller er der ingen forskel?
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. april 2002 - 19:08 #3
nr.2

:)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede hrboom Nybegynder
06. april 2002 - 19:09 #4
jayf >> jo kig godt efter
Avatar billede nimda Nybegynder
06. april 2002 - 19:11 #5
go with number 2
Avatar billede jin Nybegynder
06. april 2002 - 19:11 #6
HVAD er din msn address ?????? hehe
Avatar billede jayf Nybegynder
06. april 2002 - 19:11 #7
Oh..den er jo ikke særlig stor :D Så vil jeg sige nummer 1 er bedst.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
06. april 2002 - 19:16 #8
brug nr 2 :o)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
06. april 2002 - 19:16 #9
Jeg syntes det ser meget fedt ud med de der streger i nr. 2..
Så brug helt klart nr. 2 (syntes jeg)

/Nicklas B.
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
06. april 2002 - 19:19 #10
brug nr. 2. Da det virker mere overskueligt at se på!
ellers meget godt design...

Sleizer
Avatar billede eazye Nybegynder
06. april 2002 - 19:24 #11
Ganske pæne sites.!

+ jeg kan bedst lide nr. 2, pga stregerne giver en flot rolighed.!
+ kan også godt lide din farvesammensætning.!

- lav evt stregen mellem menuvalgmulighederne så den går fra bund til top!
- Det ville også se federe ud (synes jeg) hvis du også havde et bagrundsbillede i midten, som bare var MEGET nedtonet!, så det hele var 1 bilede.!

- Ellers ok side
/EazyE
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 19:33 #12
Der er vist mest stemning for 2'eren. Men den eneste som jeg kunne bruge til noget var eazye. Kom med nogle kommentare til designet.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 19:33 #13
Såvidt jeg kan se er der så lidt forskel på de 2 designs at du må forvente at det helt bliver overdøvet af forskelle i brugenes skærme, hvor godt der gamme er indstillet osv.

Der er pæn kontrast og mestendels ville jeg kalde det "nydeligt". Det betyder så desværre også samtidig at det er en smule kedeligt.

Jeg ville have foretrukket at siderne havde ligget på nettet så man kunne kikke på de mouseover-effekter der evt er i menue, og på hvad der kan indstilles. Det kan besvare spørgsmål som:
"Hvis jeg går til fuld 1280*1024 skærm vil tabellen så følge med eller bliver det et fjollet lille frimærke i mindten"?
"kan jeg ændre størrelse på teksten at vælge større eller mindre under skrifttyper i menuen vis"?
"På kontaktsiden har han lavet den sædvanlige bommert med at 'style' sin formular så den slet ikke ligner en formular? (at dømme efter den der scrollbar, så sandsynligvis)".

mvh JakobA
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 19:34 #14
jin >> hvorfor?? men den er webdane@hotmail.com
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 19:35 #15
Ups.  der gamme  ->  deres gamma
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 19:36 #16
jakoba >> grunden er at jeg slet ikke har kodet designet endnu... jeg ville først have lidt feedback på det.... så jeg ikke skulle hen og lave det fuldstændigt om..
Avatar billede jayf Nybegynder
06. april 2002 - 19:39 #17
Efter min mening synes jeg at stregerne i 2'eren giver siderne et dystert look som jeg ikke bryder mig om.

Ellers synes jeg designet er meget pænt og farvevalget er godt. Måske kunne der dog godt bruges en lidt smartere font i overskriften.

Resten er, som jakoba siger lidt sværer at bedømme når man bare ser et screenshot af dem.
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 19:47 #18
Jeg har rettet lidt:

http://195.215.178.153/webdane/nytdesign3.gif

Nye ting:
- Baggrund i midten
- Menuen
Avatar billede hrboom Nybegynder
06. april 2002 - 19:48 #19
ser meget bedre ud 3'eren
Avatar billede nicklasb Nybegynder
06. april 2002 - 19:57 #20
Det med baggrunden blev godt.. Men din menu var meget pænere før..
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 20:01 #21
nicklasb >> oki... hører lige de andres mening... er det den samme laver jeg det om igen..
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 20:20 #22
uenig.
I 3'eren er baggrunden blevet uskarp.
Den filtrerede baggrund under indholdsrammen mindsker kontrasten så teksten er sværere at læse.

mvh JakobA
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 20:35 #23
jakoba >> ville det hjælpe hvis jeg gjorde baggrunden skarp?
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 20:43 #24
og lysnede den lidt måske. Dit design er ret sårbart for skærme der er anderledes indstillet end lige din, og viser tingene lidt mørkere eller lysere.
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
06. april 2002 - 20:57 #25
ja... det ved jeg godt... det skal køre i 32 bit farver... ellers ser det meget grimt ud... det skal jeg have gjort et eller andet ved...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. april 2002 - 11:34 #26
Det ville hjælpe lidt hvis man kunne komme ind på siden
Avatar billede jens_as Nybegynder
08. april 2002 - 20:58 #27
nr.. 2
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
10. april 2002 - 18:19 #28
jakobcluasens >> Min vens server var nede! :( Den er oppe nu!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. april 2002 - 20:12 #29
mbg1333 > Ok så vil jeg lige tage et kig på dem
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. april 2002 - 20:14 #30
Jeg kan ikke komme med noget svar, for jeg kan overhovedet ikke se at der skulle være noget forskel på nogle af de to design
Avatar billede nicklasb Nybegynder
13. april 2002 - 19:59 #31
Har du kunne bruge vores besvarelser?? For så må du gerne lige acceptere de svar du kunne bruge.. Ellers må du lige lukke spørgsmålet ved at oprette et svar og acceptere dig selv..