Avatar billede odder Nybegynder
06. april 2002 - 13:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installering af processor mm.

Hej!
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber at der er nogle "eksperter" som kan hjælpe mig lidt med...
Jeg står netop for at skulle investere i en ny computer (pc). Jeg har kigget forskellige steder og er kommet frem til at bliver langt det billigste hvis jeg bygger den selv, da jeg i forvejen har nogle dele som godt kan bruges.
Det jeg skal købe er: Bundkort, processor, kabinet, ram og lydkort - resten har jeg.
Så er mit spørgsmål:
Hvor svært er det selv at installere disse dele? (Jeg har før prøvet at installere både grafikkort, ram, netkort og cd-drev uden nogle problemer...)
Har også set at mange steder koster det kun 3-400kr at få forretnigen til at montere det hele, men hvis det er til at finde ud af selv, hvorfor så ikke spare de penge :-)
Håber på bogle brugbare forslag/svar
Avatar billede nonick Nybegynder
06. april 2002 - 13:17 #1
Det sværeste er at montere processoren. Og hvis det er en AMD du har købt, skal du være ekstremt varsom når du sætter den i.

AMD processorer er meget tynde og knækker derfor meget let.

Bare lige en lille kommetar...
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. april 2002 - 13:25 #2
Hvis du køber AMD-processor skal du passe meget på når du sætter køleren fast da processoren er meget skrøbelig og meget nemt knækker i hjørnerne.
Så hvis det er sådan en ville jeg nok betale mig fra det, men hvis du vil have en Intel P4-processor kan du sagtens gøre det selv, da de ikke er lige så skrøbelige.
Jeg er selv Intel-mand, så jeg vil forslå dig at købe enten et Soltek eller et Asus M/B + DDR-ram + Intel P4 1.6Ghz eller 1.8Ghz Nortwood processor + Aopen kabinet og så et SB Live lydkort.
Priser kan du finde her http://edbpriser.dk/ hvor der også er link til diverse firmaer
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. april 2002 - 13:26 #3
P4 er også tynde, men er lette at montere sammen med blæseren, det gik da fint for mig, men det var så heller ikke første gang jeg prøvede det ;o)
Avatar billede olly Nybegynder
06. april 2002 - 13:28 #4
Ja bare pas på med processoren... Men ellers er det nemt nok... BAre husk at du skal være afladet for statisk elektrisitet...
Avatar billede intel4004 Novice
06. april 2002 - 14:12 #5
Jeg har efterhånden hørt læst mange steder at folk beskadiger deres AMD cpu ved at sætte en køler på denne. Jeg har aldrig været ude for uheldet og forstår egentlig heller hvordan det kan lade sig gøre. Man fjerner vel ikke de 4 små sorte gummidupper der sidder i hver hjørne vel??? De er der vel for at stabilisere cpu-køleren...(!)

Intel4004
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. april 2002 - 14:18 #6
med ti tommelfinge og en dårlig motorik går det såmænd meget godt ;o)
Avatar billede odder Nybegynder
06. april 2002 - 15:20 #7
Vil lige sige at det er P4 northwood 1,6ghz som jeg har tænkt mig at købe sammen med et Asus P4T-E bundkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. april 2002 - 15:24 #8
lyder fornuftigt, lige det jeg gerne ville ha' haft, var det ikke fordi jeg ikke kunne udnytte SDRAM ;o)

Alligevel er jeg glad for at jeg valgte som jeg gjorde, Asus P4B-E med P4 1.5Ghz der uden videre kunne klokkes til at køre 2Ghz.
Den kan også bestykkes med en Northern 2Ghz.
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. maj 2002 - 17:55 #9
Sker der noget eller hvad???
Avatar billede odder Nybegynder
26. maj 2002 - 11:08 #10
Sorry - havde lige glemt at give point...
Da pentium4 var den eneste som havde svaret på spørgsmålet så løber han naturligvis med pointene :-)
Avatar billede pentium4 Juniormester
26. maj 2002 - 16:20 #11
Takker.