Avatar billede tomb3 Nybegynder
18. juni 2000 - 18:04 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Modem driver needed ! "Haster"

Har brug for nogle driver til mit klamme modem. Det er et Rockwell 56k V.90 PCI [HCL]

Haster .. !!

Kan også kontaktes på icq: 16105999
Avatar billede tomb3 Nybegynder
18. juni 2000 - 18:08 #1
ups... rettelse:

Rockwell HCF PCI v. 90
vist fra en Dell computer
Avatar billede grav Nybegynder
18. juni 2000 - 18:10 #2
Jeg har et lignende modem, internt, som Windows identificerede som et Unknown Communication Device.
Hvis dette er tilfældet, så gå ind i kontrolpanelet system, vælg enheden, og vælg opdater driver. Prøv dig frem med forskellige Standard Modem drivere (alt fra 28000 burde virke).
Diamonds Supra Express modem'er ligner dit meget, så prøv evt. med en af deres drivere (http://www.s3.com).
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juni 2000 - 18:15 #3
prøv at bruge standard modem driveren
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 19:32 #4
Gå ind i Control Panel, Modems, og så Fjerner du det der er og trykker på Add/Tilføj!
Så trykker du på Don´t detect my modem i will select it from a list !
Og så går du videre.. Så vælger du (Standard Modem types/modem typer) og så "Standard 56000 bps V90 Modem..
Så trykker du på next/videre og vælger den comport dit modem er tilsluttet (Nok COM2).. Så trykker du videre igen og trykker på Finish/Afslut !

- Thomas
Avatar billede grav Nybegynder
18. juni 2000 - 22:40 #5
Mange PCI-modems kan ikke findes via kontrolpanelet Modem ...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juni 2000 - 00:22 #6
Når jeg skrive PCI, betyder det at det er et INTERNT modem, dvs jeg ikke bare kan bruge windows' standart drivere.
Har brug for nogle HCL v.90 drivere til PCI ... damn
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2000 - 00:51 #7
Prøv http://www.driverforum.com/modem/1194.html . Det er lidt svært at besvare, da du ikke angiver hvilken windows det drejer sig om.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juni 2000 - 00:59 #8
kharder> Har brugt det hele i dag
W2k, WinME, Win98, men køre W2k igen nu. Kigger ...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juni 2000 - 01:06 #9
kharder> hvad fanden skal jeg med: http://www.driverforum.com/modem/1194.html ?

[Re: U.S. Robotics Sporster Modem Drivers 33.6k]
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2000 - 01:45 #10
Du skulle prøve http://www.driverguide.com/
Avatar billede manon Nybegynder
19. juni 2000 - 02:04 #11
Måske kan du finde dit svar på: http://members.cnx.net/reboot/modems/
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2000 - 09:32 #12
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juni 2000 - 11:47 #13
kharder> Har ledt.. find den rigtige driver på driverguide.com og du får pointne.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juni 2000 - 11:49 #14
manon> Kender den.. kunne ikke få deres Win98 driver til at virke. Nu har jeg skiftet til Win2k, så kunne være man skulle prøve deres Win2k driver :)
Avatar billede manon Nybegynder
19. juni 2000 - 16:39 #15
Så er der jo næsten ikke andet for at du må ringe til rockwell (USA) eller hvad de nu hedder og bede om de oplysninger.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juni 2000 - 18:13 #16
monon> Har dl W2k driverne fra http://members.cnx.net/reboot/modems/ den installerer også modemet korrekt, men hver gang jeg tilslutter, er det kun med 26.4 kbps. Lidt kedeligt ...
Avatar billede manon Nybegynder
19. juni 2000 - 19:32 #17
jamen, så kan du kun ringe - hvis vi ikke kan hjælpe dig og du ikke selv kan finde noget, så er den sidste udvej at du ringer til producenten og taler med dem - kun på den måde vil du få løst dit problem. Jo, naturligvis er det bekostelig på telefon, men det må du gøre op med dig selv om du vil bruge de penge/tid på at få modemet til at virke eller købe et nyt der er lavet/bygget til det du ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2000 - 23:21 #18
Det behøver ikke at være så bekostelig en afærre. Jeg har lagt mærke til, at flere og flere producenter benytter Firetalk
Avatar billede maft Nybegynder
20. juni 2000 - 10:34 #19
Har sendt et link til din ICQ
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. juni 2000 - 21:31 #20
maft> Takker .. men gider du ik lige sende igen please. Kom til at slette driveren, og du står ikke i min history
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2000 - 22:29 #21
UPS <;o)hva!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. juni 2000 - 23:56 #22
kharder> huh ?
Avatar billede slasher Nybegynder
22. juni 2000 - 15:58 #23
Jeg har sendt dig en driver via din Quake mail adresse.
Avatar billede krusell Nybegynder
27. juni 2000 - 17:02 #24
Ellers prøv at kigge ho http://www.driverguide.com
de har næsten alt
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2000 - 00:19 #25
Hurra jeg har lige fundet windows 2000 driver til intern Creatix V.90 HaM og det funger, så nu kan jeg droppe mit eksterne modem.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. juni 2000 - 00:24 #26
slasher> Du har sendt en VXD fil ... den kan jeg ikke bruge til så meget, sorry ..
Avatar billede petruss Nybegynder
02. december 2000 - 21:23 #27
Ud fra partnr. på printkort kan du på denne adresse finde drv.

ftp://ftp.diamondmm-europe.com/comm/56ipro/files.htm

Bedre sent end aldrig. Så kan andre også få glæde af dette.