Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 11:39 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Logo og navn søges!

Jeg mangler et logo til en nyopstartet virksomhed. Logoet skal benyttes både på nettet og i avisen, derfor skulle dette også gerne tage sig godt ud på en udskrift.

De tre ord:
- Korn
- Foderstof
- Østfyn
skulle gerne indgå.

Det optimale ville være (da navnet ikke endnu ligger 100% fast) at jeg selv kunne ændre navnet i logoet!

Firmaet er et "ApS" og dette kunne selvfølgelig også indgå i logoet.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede kilach Nybegynder
06. april 2002 - 11:42 #1
Hvis det er et aps, skal det være synligt på logo's brevpapir m.m. ellers kan du evt. "hænges" privat, hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede nonick Nybegynder
06. april 2002 - 11:46 #2
Vi er nødt til at have et navn!
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 11:48 #3
"ApS" må godt indgå i logoet, men hvis ikke kommer det bare til at stå på sitet / reklamen sammen med navn og adresse, hvis du forstår!

Hvis jeg skal vælge tror jeg at jeg foretrækker at "ApS" kommer med i logoet!
Avatar billede kilach Nybegynder
06. april 2002 - 11:48 #4
Østfyn's Korn & Foderstoffer ApS??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2002 - 11:51 #5
Kan vi sende et tilbud?

/per
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 11:53 #6
Jeg har et konkret navn inden for 20 min.!
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 11:54 #7
Hvordan sende?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2002 - 11:57 #8
Hvis du skal have et professionelt logo, så skal det laves med
nogle dyre software værktøjer. Derfor skal du ikke forvente
at få lavet det gratis.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2002 - 12:00 #9
De fleste grafiske virksomheder tager mellem 1500-2000 kr. for et logo, og
det er de omkostninger du må leve med. Jeg har selv investeret mange penge
i professionelt udstyr, uddannelse og rådgivning.

/per
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 12:06 #10
Du (og andre) er velkommen til at sende et tilbud, men vær opmærksom på at virksomheden ikke har afsat de store summer til udvikling af et logo. Man er i stedet ude efter en fornuftig, og dermed "billig", løsning som måske ikke helt er så proffessionel som man ellers kunne forestille sig. Jeg har kigget lidt rundt her på eksperten og det lader til at det godt kan lade sig gøre i dette forum.

Tilbuddet kan sendes til bo@masannek.dk
Avatar billede cygnet Praktikant
06. april 2002 - 12:10 #11
Per: Har du en mail eller ICQ - jeg har lige noget jeg vil spørger dig om.
Avatar billede cygnet Praktikant
06. april 2002 - 12:12 #12
Ups - det var jo Bo cv jeg sad jeg sad og kiggede i - sorry.
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 12:24 #13
Navnet bliver:
Østfyn's Korn & Foderstoffer

Man kunne udnytte forbogstaverne i logoet, så der måske stod ØKF med store typer, men det er bare et forslag.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2002 - 12:25 #14
cygnet> Bare rolig! Du er tilgivet. ;o)

/per
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 12:29 #15
Jeg vil gerne have en melding på om der er nogen der "arbejder" på et logo...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2002 - 12:31 #16
Jeg har sendt en mail til dig.

/per
Avatar billede dmcn Praktikant
06. april 2002 - 12:58 #17
1mkha97 : Det er folk som Jer, der ødelægger konceptet i eksperten. For at blive ApS skal man have mindst 500.000 i kapital i virksomheden, og har I det har I dælme også råd til at få udviklet et logo!

Generelt er min holdning: Skal man tjene penge på produktet, så skal man også betale for det. Simple as that!

... just my two cents.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. april 2002 - 12:59 #18
Oh yeh, og er man villig til at betale for det, så opretter man på www.sharksforum.com.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. april 2002 - 13:00 #19
Hører lige i min øresnegl, at det "kun" er 125000 man skal have i kapital - men det er stadig pænt meget, hvis man mener man ikke har råd til at betale for et logo.
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 13:19 #20
Jeg er da ked af at blive beskyldt for at ødelægge konceptet, da jeg er ret imponeret af eksperten, og en stor tilhænger af hele ideen med at man kan udveksle den specialviden man måtte have inden for et bestemt område.

Det er korrekt at for at starte et ApS skal VIRKSOMHEDEN have en kapital på 125.000 men det er ikke ensbetydende med at anpartshaverne i virksomheden sidder med 125.000 på bankbogen, vel nok nærmere tvært imod!

Produkterne er korn og foderstoffer, og som sådan er kundesegmentet vel nok ikke dem der bruger mest tid på nettet, eller dem som tildeler størst værdi til udformningen af et logo. Dette skyldes naturligvis at en bedømmelse af produktet ikke direkte kan udledes af logoet, som det for eksempel ville tilfældet for et web- eller reklame-firma. Det handler i langt højere grad for denne virksomhed om at levere en ordentlig kvalitet af korn og foderstoffer.

Spørgsmålet var blot ment som en sjov lille opgave til en kreativ sjæl. Men hvis ovenstående kommentarer er den generelle holdning så vælger virksomheden højst sandsynligt bare en tekstbaseret løsning.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. april 2002 - 13:24 #21
Lige for at gøre noget klart: Det er min mening, men jeg ved at en del eksperter deler den.

Min mening er, at logodesign på eksperten skal laves til private - virksomheder har kapital, og vil i sidste ende tjene på produktet, og derfor skal personen bag da også have betaling for sin ydelse.
I har ikke overvejet at få et professionelt firma til at lave et logo, og så samtidig bruge det til at repræsentere firmaet generelt? Dette plejer at være kotume - logo går igen på brevpapir, visitkort, web osv.

Men som sagt, blot min mening. Sidder der en semi-grafiker derude, der gerne vil yde gratis hjælp så I kan tjene penge, så lad da endelig personen komme til - jeg billiger det bare ikke.
Avatar billede locturian Nybegynder
06. april 2002 - 14:26 #22
Jeg laver logo for 500 kr. - Ikke en cent under :)
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
06. april 2002 - 16:18 #23
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
06. april 2002 - 21:56 #24
Dét man skal have en kapital på 500.000 for er for at blise A/S (altså AktieSelkab)!

/Ras
Avatar billede 1mkha97 Nybegynder
06. april 2002 - 21:58 #25
sad-peter-pan>Jeg synes det ser rigtig godt ud, har du eventuelt en udgave der kan skrives ud i sort/hvid?
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
06. april 2002 - 22:14 #26
www.adore.dk/design/projekt/økf_logo_sort_hvid.gif

Det skulle være brevpapir venligt :) (hvidt papir)
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
06. april 2002 - 22:15 #27
Avatar billede sonne Nybegynder
07. april 2002 - 00:11 #28
At kalde sig 1mkha97
og have en nystartet virksomhed uden navn
At hedde
Bo Masannek Jørgensen
Telefon:65 91 65 88
5000 Odense C
og skrive i sit cv
Bredt og indgående IT-kendskab. men kan ikke lave et billigt logo.

at påstå at du er: "stor tilhænger af hele ideen med at man kan udveksle den specialviden man måtte have inden for et bestemt område"
uden selv at bidrage med noget.

- det virker amatøragtigt, endda så amatøragtigt at fynske landmænd sikkert ikke vil støtte initiativet.

forøvrigt bakker jeg fuldt og helt op om n0rmality's holdning til Ekspertens kategori; Freeelance.

/aksel
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
07. april 2002 - 00:19 #29
Jaja - Selvfølgelig vil hans profil på eksperten.dk skræmme de fynske landmænd væk!
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
07. april 2002 - 10:55 #30
hovsa :) - Jeg har ikke svaret endnu :P