Avatar billede prohifi Nybegynder
05. april 2002 - 23:40 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke åbne OpenGL !

Hej! Jeg vil gerne prøve demoen af Medal of hornor men den skriver en fejl! (Noget med openGL) Hvorfor kan jeg ikke spille det?
Jeg har Geforce 2 MX 64 mb ram!
-------------------------------------------------------

Det R så det hele den skriver når den ikke vil åbne spillet :(

--- Common Initialization ---
Medal of Honor PC 0.05 win-x86 Nov 27 2001
----- FS_Startup -----
Current search path:
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak7.pk3 (1 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak6.pk3 (1 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak5.pk3 (12 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak4.pk3 (76 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak3.pk3 (450 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak2.pk3 (563 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak1.pk3 (249 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo\main\Pak0.pk3 (3035 files)
C:\Programmer\EA GAMES\MOHAADemo/main

4387 files in pk3 files
execing default.cfg
execing menu.cfg
execing newconfig.cfg
Config: unnamedsoldier.cfg
couldn't exec configs/unnamedsoldier.cfg
execing newconfig.cfg
couldn't exec localized.cfg
execing autoexec.cfg
Unknown command "fov"
couldn't exec custom.cfg
...detecting CPU, found AMD w/ 3DNow!

------- Input Initialization -------
Initializing DirectInput...
Couldn't set DI coop level
Falling back to Win32 mouse support...
------- Input Initialization Complete ------- 17
You are now setup for easy mode.
----- Client Initialization -----
Called FadeSound with: 0.000000
----- Initializing Renderer ----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\System32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 3: 640 480 FS
...using colorsbits of 16
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
05. april 2002 - 23:48 #1
Kører du Win2000/XP - og i så fald, kører du så med Windows' driver? Prøv at installere den seneste (WHQL-certificerede) driver fra nVidia - findes på www.TweakUp.dk
Min erfaring er, at der ikke er OpenGL i Windows' driver.
Avatar billede soreno Praktikant
06. april 2002 - 10:35 #2
den opengl der er som standard i win2k og winxp er software baseret (ikke hardware accelereret). Faktisk er software delen håbløs gammel, vist nok version 1.1 ? men hvis du downloader nye drivere får du version 1.3
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
06. april 2002 - 10:36 #3
Jeg har haft samme fejl og der virkede det at hente nye driver fra TweakUp som brosnjikov siger. Eller prøv også driverne fra producentens hjemmeside.
Avatar billede piratfisk Nybegynder
20. april 2002 - 13:29 #4
Den nye driver fra www.TweakUP.dk hvordan installere man den ????
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. april 2002 - 13:52 #5
Du downloader driveren fra www.tweakup.dk under Drivere --> nVidia drivere - og så dén detonator der passer til din Windows - i nyeste version
Link: http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede piratfisk Nybegynder
20. april 2002 - 13:57 #6
Hej brosnjikov. Jeg har oprettet et spørgsmål der hedder problemer med OpenGL prøv lige at se den
Avatar billede piratfisk Nybegynder
20. april 2002 - 14:10 #7
Jeg har downloadet den nyeste version men hvor skal jeg ligge den hen??
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. april 2002 - 14:19 #8
piratfisk> Den skal ikke lægges noget sted - den skal bare installeres (=køres) - og dérefter skal computeren genstartes
Avatar billede piratfisk Nybegynder
20. april 2002 - 14:30 #9
brosnjikov
Den downloader i zip der pakker jeg den ud og så er der bare en masse filer. Hvad skal jeg ind i for at installere den???
Avatar billede piratfisk Nybegynder
20. april 2002 - 14:44 #10
Filnavnet på min OpenGL er nvopengl.dll

og ud for det står der "Installerbar klientdriver til openGL" Skal jeg downloade en ny openGL driver????
Avatar billede piratfisk Nybegynder
20. april 2002 - 14:57 #11
brosnjikov
Har du set mit spørgsmål "Problemer med openGL" ???? Jeg kom til at acceptere et svar men hvis du kan hjælpe så vil jeg oprette et nyt spørgsmål så du kan få nogle point.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. april 2002 - 23:10 #12
piratfisk> Der vurde være en .exe (setup.exe eller setupnv.exe) fil i zip filen...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
20. april 2002 - 23:13 #13
vurde = burde
Avatar billede prohifi Nybegynder
21. april 2002 - 10:51 #14
me
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
21. april 2002 - 11:01 #15
Hmm... Du har tilsyneladende fået rettet problemet - men kan du i det mindste ikke give en nogenlunde beskrivelse af, hvad du har gjort, så andre Eksperter også kan få glæde af spørgsmålet???
Avatar billede nonick Nybegynder
21. april 2002 - 11:04 #16
Må man spørge hvorfor du snupper pointene selv?

Du har fået det rigtige svar! Hent en ny driver på www.teakup.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. april 2002 - 12:41 #17
prohifi>>
Forklaring udbedes - såfremt du har fundet en bedre løsning selv skal denne fremgå.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede piratfisk Nybegynder
21. april 2002 - 13:28 #18
Jeg har ikke fået rettet problemet. Når den har pakket filen ud så er der bare en masse filer ikke nogen setup.exe
Avatar billede piratfisk Nybegynder
21. april 2002 - 13:35 #19
Skal det ikke være denne her fil jeg hente
"Detonator 4 23.12 WHQL" ????
Avatar billede nonick Nybegynder
21. april 2002 - 13:36 #20
også 2 brugere????
Avatar billede piratfisk Nybegynder
21. april 2002 - 13:38 #21
De andre drivere til grafikkortet er versionen 4.13.01 2832
Avatar billede piratfisk Nybegynder
21. april 2002 - 14:46 #22
Eller skal det være denne her "Detonator 4 28.80 ASUS 7.22Mb"
Avatar billede piratfisk Nybegynder
21. april 2002 - 15:03 #23
Prohifi kan du ikke hjælpe????
Avatar billede piratfisk Nybegynder
21. april 2002 - 17:10 #24
Er der ikke en eller anden som har lidt forstand på det her?????????
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
22. april 2002 - 21:00 #25
piratfisk> Har du prøvet at downloade den seneste driver fra www.tweakup.dk ? - ellers prøv fra www.nVidia.com
Avatar billede piratfisk Nybegynder
23. april 2002 - 16:01 #26
Hej brosnjikov

Jeg har downloadet de seneste driver fra nVIDIA. Jeg har fået at vide at jeg skal opdatere min OpenGL det skulle hjælpe. Skal jeg downloade OpenGL setup for jeg tror ikke jeg har sådan et program på min computer. Kan du ikke lige skrive den jeg skal downloade.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
23. april 2002 - 17:49 #27
piratfisk> Du skal installere hele driveren forfra...
Avatar billede piratfisk Nybegynder
24. april 2002 - 21:08 #29
Hvordan installere man den driver???? Hvad skal jeg gøre når jeg har pakket den ud?????
Avatar billede piratfisk Nybegynder
24. april 2002 - 22:25 #30
Hej brosnjikov

Når jeg vil fuldføre installationen så skriver den Run dll
"Fejl under indlæsning af nview.dll
Det lykkedes ikke at initialisere en DLL" Hvad er der galt????
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
25. april 2002 - 12:02 #31
piratfisk> Hmm... Nu er jeg lidt på bar bund... Har aldrig haft problemer med det - hverken i Windows 98, Me, 2000 eller XP... Og på vidt forskellige computere med vidt forskellige programmer installeret... Sorry...
Avatar billede piratfisk Nybegynder
27. april 2002 - 16:20 #32
brosnjikov
Skal jeg slette de gamle drivere inden jeg prøver at installere de nye????
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
28. april 2002 - 09:40 #33
piratfisk> Det kan du prøve... Det kan af og til hjælpe... Nye drivere får ikke altid opdateret det hele, så der kan mangle forskellige referencer...
Avatar billede piratfisk Nybegynder
28. april 2002 - 18:36 #34
brosnjikov

Så har jeg fået opdateret driverne til 2890 men den skriver stadig det samme. Hvad kan jeg så gøre???? skal jeg bare smide computeren ud af vinduet??
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
28. april 2002 - 18:39 #35
piratfisk> Jeg er ret meget på bar bund nu... Prøv at oprette et nyt spm om emnet... Jeg har aldrig haft sådanne problemer... Eller rettere: Kun, når jeg kører med to skærme på min computer...
Avatar billede piratfisk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:19 #36
Nu har jeg installeret den nyeste driver fra tweakup.dk den der hedder 2920 og det virker stadig ikke. Nu kan det da ikke være det der er galt kan det????
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
05. maj 2002 - 18:20 #37
Hmm... Er helt på bar bund nu... Kan næppe hjælpe mere :-(