Avatar billede tje Nybegynder
05. april 2002 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Xerox PrintCenter XK35c install på W2K med usb

Jeg har netop installeret W2K på min kammerats maskine. Han har ovennævnte printer, som kører fra usb porten.
Jeg har kørt den sidste nye firmware ind, og hentet de sidste nye drivere fra xerox.com. Jeg har bøvlet lidt frem og tilbage, så softwaren har været ind->ud og så ind igen. Anyway.. Jeg har installeret sw, rebootet sat printeren op til at køre fra usb, og vil nu gerne udskrive..men der kommer en "port is in use, click ok to close printcenter" lign. meddelse.
Er der en som har noget erfaring med det...?
Avatar billede soreno Praktikant
05. april 2002 - 19:57 #1
ja, min kæreste har samme printer og den laver faktisk lignende nummer en gang imellem. Sluk printeren, tænd den igen, prøv igen, genstart computeren, sluk printeren, tænd igen. (Det sker oftest når hun skal scanne)

Lige et spørgsmål: har det virket ? for hvis det ikke har, så skal du prøve at gå ind i printer indstillinger i start menuen, og vælge det faneblad hvor der står hvilken port der er forbundet med printeren, det kan nemlig godt være at der er 2 porte at vælge imellem, så prøv den anden.
Avatar billede soreno Praktikant
05. april 2002 - 19:58 #2
ovenstående skulle bare symbolisere en løsning baseret på kaos ;)
Avatar billede tje Nybegynder
05. april 2002 - 20:00 #3
Er den en holdbar løsning.?
Det har virket fint under Win98...
Har du erfaring med at køre den på parallelkabel?
Avatar billede soreno Praktikant
05. april 2002 - 20:02 #4
selvfølgelig er det ikke en holdbar løsning, men så vidt jeg ved har xerox stoppet al produktion af inkjet printere til hjemmebrug, så vi skal nok ikke forvente driver opdateringer i dette liv.. ?
har ikke prøvet parallel, så det ved jeg ikke.