Avatar billede dagree Nybegynder
05. april 2002 - 18:20 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Feedback

Hej

Jeg har lige fixed et udkast til et website, som jeg ville høre hvad i siger til.
Url: http://www.friserverplads.dk/builder/test/design1.htm

Er det for gråt?
Det er meningen, at det skal se lidt nørdet ud, hvad syn's i?
Jeg har tjekket sitet i Internet Explorer 6 og Netscape 6.2, hvordan ser det ud i jeres browser?

I skal ikke tage jer af den lange loadingtid, det må man leve med hos friserverplads.dk.
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. april 2002 - 18:22 #1
fedt nok hvis det ikke var så gråt..  min opfattelse er at grå sider holder kun på brugerne i få minutter :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede 0ffline Nybegynder
05. april 2002 - 18:22 #2
Sitet ser ok ud - men du har ret, der er ALT for gråt - for for en nørd :)
Load tid 1,5 sekund

/0ffline
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. april 2002 - 18:25 #3
Grå og kedelig, dårlig kontrast mellem tekst og baggrund og skal du endleig lære folk at lave webting så ville det være lidt mere kool hvis du havde lidt mere styr på officielle standarder osv. ;-)

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.friserverplads.dk%2Fbuilder%2Ftest%2Fdesign1.htm&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. april 2002 - 18:25 #4
Siden virker også i Opera 6, men testede ikke NS6.2 da du selv har gjort det :)
05. april 2002 - 18:26 #5
Der er ingen kontrast på siden. Altså et andet farvevælg, heslt kun 2forskellige... men hvis du kan kontrollere det, kan du bruger flere :).

Siden ser fin udi Mozilla 0.9.9

og så er der også:
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.friserverplads.dk/builder/test/design1.htm
;-)

Ellers er der vel ikke så meget mere at sige...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. april 2002 - 18:29 #6
set i MS6:
  jeg ser 2 forskellige grå som baggrundsfarve lige forskellige nok til at det ser forvirret ud. Bruger du .jpg til tabelkant billederne? brug .gif og websikre farver (her #CCCCCC)

  for lidt kontrast immellem tekst og baggrund. Jeg kan ikke læse hvad der står

  ikke spændenden og ingen forklaring på hvad siden er TIL.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. april 2002 - 18:30 #7
Ups.  MS6  ->  NS6
Avatar billede eazye Nybegynder
05. april 2002 - 20:25 #8
Ganske pænt layout:

- Farverne er for lyse, og er lidt svære at læse på en lys skærm!
- Overskriften er svær at tyde, pga skrifttypen, det ville være rart hvis man ikke skulle se alt for godt efter for at se hvad der stod

+ Jeg kan godt lide din menu. den er flot
+ og layoutet er nemt og overskueligt!

I det hele taget nogle dejligt rolige farver, men måske lidt for lyse.!

/EazyE
Avatar billede dagree Nybegynder
05. april 2002 - 20:31 #9
Okay, det lyder vist som om, at I ikke er så forfældelig vilde med de grå farver >;)
Jeg har prøvet at gå over i en blå farveskala, som I kan se her:
http://www.friserverplads.dk/builder/test/design2.htm

Er det bedre?

Jeg er godt klar over, at den ikke er optimeret til W3 standarter endnu, men det skal nok komme.

jakoba>> Det skal nok blive forklaret, når jeg putter teksten ind, men som jeg skrev, så er det kun et udkast til DESIGNET og derfor langt fra det endelige site.
Og jeg bruger KUN gif-filer, ingen jpg.
Avatar billede dagree Nybegynder
05. april 2002 - 20:37 #10
Osaka>> Nej, jeg skal IKKE lære nogen noget.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. april 2002 - 20:44 #11
dagree> okay det virker bare som om sitet skal blive til et community for webudviklere, men hvis jeg har taget fejl, så beklager jeg!

Mvh.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede dagree Nybegynder
05. april 2002 - 20:51 #12
Nevermind...Tak for kritikken anyway.
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. april 2002 - 08:09 #13
Ja de nye faver er bedre, men stadig kedelige :) light'en up pal !

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede dagree Nybegynder
06. april 2002 - 10:21 #14
I'm trying. Her er endnu et forsøg:
http://www.friserverplads.dk/builder/test/design3.htm
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. april 2002 - 16:54 #15
Efter min mening så er det lidt for gråt, det virker lidt dødt. Hvis du vil give siden lidt liv og derved gøre den mere spændende så synes jeg at du skal sætte nogle farver på den.
Hver gang jeg anbefaler folk at sætte farver på deres side, anbefaler jeg samtidig dette link: http://www.colorschemer.com/online/
Her kan du finde ud af hvilke farver der passer sammen med de andre farver på din side.

Selve opsætningen/designet på siden synes jeg der er flot.
Jeg kan ikke rigtig fortælle dig hvad det er du skal lave om, men jeg synes at jeg skal knibe øjnene lidt sammen (koncentrere) mig for at læse teksten på siden, hvilket der ikke er særlig rart.
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. april 2002 - 17:04 #16
dagree>

Det bliver bedre og bedre. Personligt ville jeg ikke bruge sitet da jeg bliver depri af at alt er så trist. Det er forår min ven.. forårs/påske-farver.. det gør mig glad - og dermed bliver jeg hængende på dit site :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede eazye Nybegynder
06. april 2002 - 22:57 #17
Meget Bedre!
- hvis du skal lave farven i menuen blå, så synes jeg du burde omramme hver enkel menu, men den mørkeblå ramme der i forvejen er over og under hver menu!
- lav startside+fortrukne i lyseblå, da du har ændret baggrunden
- Ellers synes jeg det er blevet meget mere livligt at se på.
- Men der mangler stadig nogle farver! lav evt et livligt logo!

/EazyE
Avatar billede eazye Nybegynder
06. april 2002 - 22:58 #18
Hov min fejl, min browser laodede lige lidt langsomt, glem den mad omramning af alle menuer..! :) My Bad!!!!! =)
Avatar billede dagree Nybegynder
08. april 2002 - 19:55 #19
Tak for al feedback'en.