Avatar billede metric Nybegynder
05. april 2002 - 18:14 Der er 8 kommentarer

Outlook Web Access på Windows 2000 med Active Directory

Hej,

Jeg håber I kan og vil hjælpe mig med et spørgsmål omkring Outlook Web Access.

Jeg fandt meget hjælp på følgende link: http://www.eksperten.dk/spm/99455

.. men i det accepterede svar fra Jasper fortæller han at man skal bruge User Manager og sætte policies. Men hvad så når Windows 2000 serveren kører med Active Directory Users? Jeg har forsøgt at løse det ved at redigere i Group Policies, men uden held...

Håber der er nogen som kan hjælpe. På forhånd tak.
God weekend :-)

Bedste hilsener
Lasse
Avatar billede nielsvp Nybegynder
06. april 2002 - 09:27 #1
Du behøver ikke rette i det på på en windows 2000 server,  der er de fornødne rettigheder sat op af exchange.
Avatar billede metric Nybegynder
09. april 2002 - 14:58 #2
Det ville jeg også mene. Det har virket hidtil, men de nye brugere som jeg for nylig har oprettet, kan ikke gå på Outlook Web Access. I Outlook-programmet er der ingen problemer.

Siger det dig noget?
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
12. april 2002 - 14:00 #3
En tanke, skal de ny brugere ikke have rettigheder som "user can log locally" ?
Avatar billede metric Nybegynder
12. april 2002 - 14:03 #4
blueyed1: Jo netop, men hvor gøres det når vi kører med Active Directory?
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
12. april 2002 - 14:09 #5
Ville mene det var i USER MANAGER POLICIES men den har du måske været i gang med ?
Avatar billede metric Nybegynder
12. april 2002 - 14:10 #6
Ja nemlig
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
12. april 2002 - 14:18 #7
Start>Administrative tools>User Manager for Domains>Policies>User Right
Ville jeg mene..
Avatar billede nielsvp Nybegynder
12. april 2002 - 14:57 #8
Ja der ligger det på en NT4 maskine, men på en windows 2000 server er det defineret i local security policy'en.
under Local policies -> user rights assignment.

Men som sagt, så tror jeg ikke det er problemet, jeg har da selv en OWA server kørende, og der har jeg ikke lavet denne ændring, jeg ved den var obligatorisk i NT4 og OWA 5.5, men det skulle ikke være nødvendigt på en OWA2000 server. Som sagt så kører jeg det selv uden problemer.

hvad får du af fejl når du tager en http://owa2000server/exchange/user