Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
18. juni 2000 - 02:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Client kan ik logge på Domain Controller

Jeg fatter intet min 2000 Domain Controller har kørt smertefrit indtil idag, lige  pludselig kan mine clienter ikke logge på domain controlleren, "No Domain Controller Avalible to validate your password" jeg aner ikke hva jeg har lavet jeg har genstartet netlogon servicen flere gange, men intet resultat, hva kan være galt ? Når jeg så vælger ok i den box kan jeg se domainet i netværket og jeg kan browse på domain controlleren's shares, men jeg bliver bare ikke logget på som jeg skal.
Avatar billede nopper Praktikant
18. juni 2000 - 08:04 #1
Nu er det lidt svært med det stillede spørgsmål,for hvad har du som client,men umiddelbart er der to -tre løsninger på dit spørgsmål.1 du bruger forkert password på klient.Din klient har af en eller anden grund fået uorden i sin Netværksopsætning kontroler den eller fjern den helt og læg den ind igen.Vær opmærksom på, at du er I det rigtige Domain,men hvis du kan se shares fra klienten, så er du logget på Domaincontrolleren,og vil ikke få den fejlmeddelse du beskriver.SÅ en nærmere præcesering af dit spørgsmål er nødvendig.
mvh
nopper
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. juni 2000 - 09:11 #2
Eller også er det bare fordi du er for utålmodig når du starter dine maskiner.

Når Windows viser det lille vindue: Press ALT+CTRL+DEL til logon, skal du lige vente indtil du ser hånden bevæge sig ned mod tastaturet, eller vente indtil al harddiskaktivitet på arbejdspladsen er ophørt.

Problemet ligger i at Windows ikke har indlæst netværksdriverne nå det viser at man nu kan logge på, og man skal derfor vente lidt. Den meldig du får kommer nemlig fordi nettet ikke er på plads når du logger på.

Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
18. juni 2000 - 11:23 #3
Nopper Client=win98se Password til klient er korrekt, netværksopsætningen er korrekt, Jeg er idet rigtige Domain, jeg har fuld adgang til shares på domain Controlleren men er Ikke! logget på jeg får denne besked"No domain controller avialable to validate your password, you may not have full access to the network!" dette kan man svare både ok og cancel til jeg svare ok og har adgang til mine shares.
Sjensen Jeg er meget tålmodig jeg logger først på domain og Client når al harddisk aktivitet er stoppet, så det er heller ikke det.
Avatar billede nopper Praktikant
18. juni 2000 - 17:58 #4
Jeg har afprøvet en opsætning,der minder om den du har forklaret,men jeg har ikke kunnet få adgang til shares på Domain controller uden at været logget på,men hvis du har adgang til dine shares på Domain controller er du også logget på skulle man tro,så jeg har kun et forslag tilbage prøv at lade Domain controller reparere sig selv.Der er tilsyneladende et eller andet rod i opsætning af Domain controller.
Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
18. juni 2000 - 22:48 #5
Ja der er selvfølgelig noget galt!, jeg har checket alle mine policies og kan ikke finde noget der kunne være grund til problemet, men fortæl mere om denne feature med at domain controlleren kan reparere sig selv?
Avatar billede nopper Praktikant
19. juni 2000 - 06:56 #6
Windows 2000 kan reparere sig selv,hvis du laver en installation uden at fjerne den gamle først bliver du spurgt,hvad  du og her vælger du den mulighed,som jeg har nævnt,nemlig at Windows skal reparere sig selv.
Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
19. juni 2000 - 16:49 #7
Nå okay den feature kender jeg godt jeg troede det var en ting der kunne reparere domain controlleren og kun den eller bare nogle punkter vedrørende den. Jeg er interesseret i at løse problemet uden en reinstallation mit nye bud er at der er noget galt med min DNS server.
Avatar billede nopper Praktikant
19. juni 2000 - 22:05 #8
Desværre ikke flere forslag fra min side,men finder du en løsning, er jeg meget interesseret i løsningen.
Avatar billede svein Nybegynder
17. august 2000 - 12:21 #9
Hej,
er der noget i Eventvier på din DC der siger at der er noget forkert! Har din DNS \"hoppet af\"? Når en klient logger på en ActiveDirectory spørger den DNS efter de nødvendige informationer!
Ellers kan det være en ide at framelde dine klienter i AD Users and Computers for så at tilmelde dem igen.