Avatar billede darkwolfie Nybegynder
05. april 2002 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

.Bat fil - Start af program

Jeg skal starte et program i windows fra en .bat-fil. Den starter programmet fint nok men den går ikke videre, venter på at jeg lukker programmet igen. Hvad gør jeg?
Avatar billede supertau Nybegynder
05. april 2002 - 13:46 #1
Opret en genvej til bat-filen på skrivebordet. Vælg egenskaber og kryds af i 'Luk ved afslutning' på fanebladet 'Program'
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
05. april 2002 - 13:48 #2
Det er ikke bat der ikke lukker ned... Den venter på at programmet som den startede lukker, før den går videre
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
05. april 2002 - 13:51 #3
hvilket program er det den skal starte??
Avatar billede supertau Nybegynder
05. april 2002 - 13:56 #4
Jeg går ud fra at så mener at bat-filen ikke går videre før end programmet er lukket ned. Hvis det drejer sig om et DOS-program så mener jeg fra mine DOS-dage at kunne huske at det kun var TSR (Terminate and Stay Ready) programmer der kunne det trick. Og den slags programer er vist ikke tilrådelige under windows.
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
05. april 2002 - 14:01 #5
Det er flere forskellige programmer men det er helt sikkert at de kun virker i windows. Ellers er andre forslag til kopiering af mapper og start af programmer velkomne
Avatar billede benson Nybegynder
05. april 2002 - 14:02 #6
Hvordan starter du programmet fra Bat filen`?

Hvis du kalder programmet direkte så fortsætte dosprogrammet (BAT) først når det er afsluttet.

Prøv eventuelt at skrive "Start program.exe" eller "CALL program.exe" Jeg mener det skulle hjælpe ?

MVH Benson
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
05. april 2002 - 14:09 #7
Tak Benson