Avatar billede skalerbar Nybegynder
05. april 2002 - 12:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kablings arbejde

Jeg har lagt TP kabler i en lille virksomhed i kbh's området.
Hvor meget kan det koste og få en elekriker til at sætte ca. 20 RJ45 "ender" på kablerne og evt teste dem bagefter?
Kender i evt en elektriker i kan anbefale?
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. april 2002 - 12:05 #1
At lave de her RJ45-kabler er ikke så svært.
en tang og et par og 20 stik + lidt tid kan gøre det..

aner ikke om elektrikere gør det???
Avatar billede skalerbar Nybegynder
05. april 2002 - 12:13 #2
jeg har siddet og "rodet" lidt med det. Men jeg laver for mange fejl, så enderne ikke tager ordentligt fat.
Så jeg tænkte at jeg kunne få en prof til det.
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. april 2002 - 12:18 #3
ahh :((
aner som sagt ikke om en elektriker ligefrem gør det
Avatar billede mcn Nybegynder
05. april 2002 - 12:29 #4
hvilke stik sidder du med ? modular stik eller montage stik til vægudtag ??

du kan godt få en elektiker til at gøre det...
men det plejer ikke at være så svært... det afhænger lidt af hvilke stik du sidder med..
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. april 2002 - 13:14 #5
du skal sikkert bare bruge et crimp-værktøj til at sætte det fast med, det vil nok løse dit problem! -Hvad sætter du enderne fast med nu?
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. april 2002 - 13:15 #6
Det koster kassen at få en elektriker til at gøre det! -Du skal bare have det rigtige værktøj til det så skulle det kører som i olie! :-)
Avatar billede skalerbar Nybegynder
05. april 2002 - 13:28 #7
>> hvilke stik sidder du med ?
Modular stik.
Jeg bruger "8 contact (RJ45) modular telephone plug crimping tool", men er som sagt ikke verdensmester med det.
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. april 2002 - 13:55 #8
Så er det da bare at trykke til! :-) -Det skal man da ikke være verdensmester for!
Avatar billede skalerbar Nybegynder
08. april 2002 - 11:52 #9
har fået fat en elektriker!