Avatar billede wormie Nybegynder
05. april 2002 - 09:21 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Samsung Syncmaster 151S / Neovo F-15

Hejsa
Jeg er lidt i tvivl om hvilken af disse fladskærme jeg skal vælge. CNET roser samsungen til skyerne, mens toms hardware er noget mere tilbageholdende. Omvendt skriver toms hardware at neovoen ikke kan vise 16 millioner farver, hvilket www.neovo.com påstår den kan... Er der nogen der har erfaringer med disse skærme og kan give et råd? EVT. anbefale en anden 15" tft til omkring 4000 kr?
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. april 2002 - 09:39 #1
Samsungs skærme plejer generelt at få gode anmeldelser, så jeg tror det er et godt køb!

Taget fra THG:

Brightness
better than 200 cd/m2

Contrast ratio
better than 300 : 1

Pixel errors
under 5 (Jeg mener slet ikke der må være nogen... De er skopd irriterende!!)

Viewing angle
over 140 degrees

Response Time: 13-27ms er godt. Max 40 ms

Jeg har selv en billig Medion fra Aldi til 2500,- som jeg er meget godt tilfreds med... Kameraterne har Amitech og IBM til 5000,- og den eneste forskel er designet - kvaliteten er der ikke noget forskel på... Synes jeg ikke...

/J
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. april 2002 - 14:48 #2
Jeg ville helt klart vælge denne model "Philips SoHo 150S" http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml?divId=0&groupId=PCSTUFF&catId=MONITORS_CAT&subCatId=14_15INCHFLATPANEL&productId=150S1C_05 til 3.857 kr. hos ItButikken.
Du kan gå ind her http://edbpriser.dk/ og klikke på bedømelser og læse hvad der bliver skrevet.
Men jeg venter lige til 17" skærmen kommer lidt ned i pris da en 15" er lidt for lille når jeg nu sidder med en 19" og den anden svarer til en 17" - Men Philips går du ikke fejl af.
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. april 2002 - 15:25 #3
Tak for pointene...  Men hvad endte det med, at du købte/køber?
Avatar billede wormie Nybegynder
18. april 2002 - 13:50 #4
Jeg regner med at købe Samsung Syncmasteren som fåes til 3900 via www.m-e.dk
Den vandt en test i AOD for ikke så lang tid siden hvor de testede 15 forskellige tft skærme, heribland noevoen.
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. april 2002 - 14:41 #5
God fornøjelse med din kommende skærm:-)

Håber du blver lige så glad for den, som jeg (og mange andre) er blevet for vores!!

/J