Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 16:41 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Windows ME

Navnet lyder helt forkert..
Men skulle da gerne være staver rigtigt..
Jeg har lige fået fat i Windows Millinnum, men før jeg smider det oveni det gamle Windows98 vil jeg lige vide om der er meget stor forskel på ydnyttelsen af de forskellige ting, fx CPU ( Pentium 3 800 MHz, overclocket til 960 MHz ) ?
Og skal man bare bruge de almindelige Win98 drivere, eller hvordan ?

Jeg har prøvet med Windows 2000..
De virker fint, men jeg kan IKKE få mit Asus TNT2 32 MB Ram M64 graffikkort til at virke.. Jeg har downloaded diverse drivere fra nVidia´s hjemmeside, men det virker bare ikke..
Der er ingen forskel på om man har installeret driveren eller ej..
Men når så man kører med Win98 og bruger de vedlagte drivere kører det som det skal.. Nogle har nogle tips eller ved hvorfor jeg ikke kan få lykortet til at virke ?

Mit Maskine:

EPoX bundkort (kan ikke huske modellen)
Pentium 3 800 MHz PCU ( Har overclocket den til 960 MHz )
IBM Deskstar 30 GB HDD
Asus TNT2 32 MB Ram M64
Creative SB Live! Player 1024
128 MB PC-133 Ram

På forhånd tak for hjælpen ;))

- Thomas
Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 16:42 #1
Jeg ville lige oprette spørgsmålet igen, for jeg fik ikke det svar jeg ønskede i sidste omgang.. Så jeg håber, og røver igen igen ;))
Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 16:43 #2
Læs lige det andet spørgsmål også og kig om der står noget af det i ville sige.. Og jeg har da også selv skrevet en uddybelse af mit spørgsmål !
Avatar billede denboj Nybegynder
17. juni 2000 - 17:21 #3
Lytter videre
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. juni 2000 - 18:11 #4
kan du ikke lige smide linket ind til Windows ME - vil egentlig godt have den selv!
Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 19:20 #5
asmodeus:

Hehe.. Du kan hente det på min FTP-Server hvis det er noget..

ftp://mp3:mp3@ftp-world.dynip.com

Go´ fornøjelse ! ;))
Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 19:30 #6
Forresten..
Hvordan installerer man det ?
Skal man lægge det oveni Win98 eller kan man boote fra dos ? Hvis man kan boote.. Er det så bare Win98 bootdisken man klasker i ?
Hvis det er helt hen i vejret så kom lige med en forklaring.. ;))
Der er jo point i farvandet...

- Thomas
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. juni 2000 - 22:11 #7
kan ikke få det til at virke!! :(

er din port 21!??

Jeg hedder også Asmodeus på ICQ - har også egen FTP!

Er online mellem 8-24 hver dag!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 22:19 #8
Asmodeus:

Sorry.. Men da jeg har en lille skodbrænder så skulle jeg lige logge af nettet mens jeg ristede en cd.. Prøv igen !
Avatar billede denboj Nybegynder
17. juni 2000 - 22:48 #9
Det er en dårlig idé at instalere oveni win 98
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. juni 2000 - 22:49 #10
check dit upload dir!
Avatar billede tbach Nybegynder
17. juni 2000 - 23:18 #11
denboj:

Okay.. Men hvad skal jeg så gøre ?
Avatar billede denboj Nybegynder
17. juni 2000 - 23:45 #12
Tbach // Er din harddisk opdelt i partitoner kan du instalere win me i en anden partition end win 98 - Ellers skal du slette direktoriet windows og så bare putte win me ind istedet - og så er det ellers bare på driverjagt rundt på de forskellige hjemmesider. http://www.driverguide.com http://www.drivershq.com - Måske kan du være heldig at mange af driverne er med i win me pakken.

Forøvrigt kommer jeg til at tænke på at det lyder til at du har win me på din harddisk og ikke på en cd - Hvis det er rigtigt så er det måske en dårlig idé at starte med at slette windows for så har du pludselig intet styresystem -

kan du lægge win me ud på en cd sammen med et boot spor eller hvad -
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 00:27 #13
denboj:

Jeg har det på en cd.. Men jeg har det også på puteren..
Altså, hvis jeg formaterer, hvordan booter jeg så ? Altså den skal jo kunne finde mit cd-romdrev.. Skal jeg så bare bruge win98 bootdisken og så bare installere WinME ?
Avatar billede denboj Nybegynder
18. juni 2000 - 02:16 #14
Altså hvis du har Windows me på cd så kan du formatere harddisken - Hvis du altså vil formatere - Så skal du gå i Bios "hold del. inde når du tænker computeren" Her skal du i en af undermenuerne finde "Boot fra" der skal du stille den til at boote fra cd.rom først. Så hopper du ud af BIOS'en og windows instalerer sig selv automatisk fra cd-rom.

Hvis du ikke ønsker at formatere harddisken kan du nøjes med at slette det underdirektory der hedder Windows - Så kan du dine programmer og dine dokumenter. Her skal du også huske at gå ind og ændre det samme i BIOS'en (husk forøvrigt at ændre det tilbage igen når du er færdig)

Ellers hvis du har en instalations diskette så kan du godt bruge den til at boote ind på computeren med - det er bare meget nemmere at boote fra windows cd'en - Jeg har aldrig prøvet at instalere windows fra harddisken af - Jeg vil tro at det er bedst at gøre det fra den ene partition til den anden. Windows har det med at blive meget forvirret hvis man ikke gør tingene på ligenøjagtig den måde de har tænkt det.

Alt i alt skulle det ikke være noget problem at instalere windows.

Avatar billede denboj Nybegynder
18. juni 2000 - 02:17 #15
Forøvrigt hvis du ikke ved det - Så skal du skrive format c: i dos for at formatere
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 02:26 #16
Det ved jeg...

Tak skal du have, jeg vil lige prøve.. Og hvis det virker.. Skal du selvfølgelig have dine point.. Men jeg håber det er okay hvis jeg venter et par dage med at gi dig dem, da jeg vil ha lidt flere indlæg at vælge imellem ;)
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 02:37 #17
denboj:

Okay. Men nu er der kun ET problem..
Hvordan får man den til at boote fra CDROM drevet ?
Der er noget der hedder et eller andet med Boot Sequence eller noget i den stil.. Og så kan man vælge 2 ting hvor der står noget med CDROM..
En hvor der står:

C, CDROM, A
&
CDROM, C, A
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 02:40 #18
denboj:

Hvad for en skal jeg vælge.. Og er det overhovedet det rigtige ? Uddyb venligst ;))

- Thomas
Avatar billede denboj Nybegynder
18. juni 2000 - 11:37 #19
hejsa - så jeg var lige gået i seng - men nu er jeg oppe igen - Du er på helt rigtige spor - Når du starter op helt normalt fra harddisken som du plejer så skal der stå C, CDROM, A

Men når du skal instalere windows fra CD-ROM så skal der stå CDROM, C, A

Så held og lykke
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 14:57 #20
Okay.. takker..

Jeg prøver.. ;))
Avatar billede tbach Nybegynder
18. juni 2000 - 16:11 #21
denboj:

Fedest.. Så kører jeg med WinME..
Men det med at boote fra CD´en fuckede helt op ! Den kunne ikke finde et spor..
Så jeg brugte bare WIn98 bootdisken og nu kører det.. Tak for hjælpen.. ;))
Avatar billede denboj Nybegynder
18. juni 2000 - 16:35 #22
No prob
Avatar billede jens_elling Nybegynder
19. juni 2000 - 11:01 #23
Du skal ikke bruge de nyeste drivere fra ASUS, de virker ikke, brug derimod den forrige version, den virker. hvis du ikke har den kan jeg sende til dig iaften. mail til mig - jekse@post1.tele.dk

/jens
Avatar billede perfect Nybegynder
09. juli 2000 - 00:18 #24
Windows ME er så vidt jeg ved ikke i handelen endnu, så derfor må jeres udgave være en piratudgave. Og det er ikke lovligt!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
18. juli 2000 - 20:43 #25
Har du fremover probs med ME/2K kan du hitte god hjælp, drivere og alt muligt andet sjovt fra www.wmeworld.com // www.win2kworld.com :)
Avatar billede tbach Nybegynder
30. juli 2000 - 16:05 #26
Hmm.. fik jeg ikke rigtigt noget ud af..
Avatar billede denboj Nybegynder
30. juli 2000 - 16:34 #27
Køb det nye Alt om data - forøvrigt undrer det mig at du siger at du ikke får noget ud af det. 4 linjer oppe siger du da at du er kommet igang ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????