Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 08:47 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Bannere og evt. logo

Hej eksperter,

Her er en lille opgave til de kreative.

Vi er et lille hostingfirma, som har 100% check på drift og den slags, men mangler krativitet til at hitte på et par gode fængende bannere og evt. logo.

Jeg kunne godt tænke mig at se jeres bedste bud på at banner til at promovere firmaet.

Der er frit slag mht. størrelser (dog ikke alt for akavede).

Det bedste forslag (som vi vælger at bruge) vil blive honoreret med gratis dk-domæne efter eget valg og 1 års hotel. Evt. yderligere forslag som vi benytter honoreres efter aftale på samme måde.

Check vores site og produkter på http://www.gullestrupnet.dk

Vi håber på en masse gode og kreative forslag.

Avatar billede staz Nybegynder
05. april 2002 - 09:15 #1
Det ville da være en ide, med et logo da det jo er det der kendetegner et firma... Hvis ikke jeres firma har et logo har det vel heller ikke en profil. Hvis jeres firma ikke har en profil kan man jo ikke lave banner og hvad ved jeg. Ikke for at lyde negativ, men få logoet på plads først.

---- Staz ----
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 10:32 #2
Gullestrup: Jeg må desværre være lidt enig med Staz her. Dit logo kendetegner jo dit firma og bliver det "varemærke" folk husker udadtil. Det vil så højst sandsynligt have nogle komponenter, der vil gå igen i et banner.

Din idé med et dk domæne og hosting er ellers virkelig super Gullestrup, det ville jeg da foreksempel personligt godt kunne bruge, og ville være godt tilfreds med en sådan "handel". Det tror jeg de fleste herinde ville.

Jeg vil prøve at kigge lidt på det senere, men som sagt bliver det et logo, hvis det er det, du melder tilbage, du vil have i første omgang.
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 10:40 #3
Det nærmeste vi kommer et logo (pt.) er nok hotelbygningen i øverste venstre hjørne på alle sider, men I har nok ret i, at det kunne være meget bedre, så opgaven bliver nok logo og bannere.
Avatar billede uap Nybegynder
05. april 2002 - 10:52 #4
Jeg har lavet 1 banner indtil videre :)

http://eksperten.webbyen.dk/
Avatar billede michael_r Nybegynder
05. april 2002 - 11:25 #5
Jeg vil prøve at flække et flot logo sammen til jer, her i den kommende weekend. Jeg står dog ikke lige og mangler hostning, men vi kan sikkert finde ud af noget henvisning eller lign. i stedet, hvis det bliver aktuelt :o)
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 11:33 #6
uap: Flottere end jeg kunne lave det (siger vist ikke så meget), men jeg venter lige og ser slutresultatet en gang i næste uge.

michael_r: Jeg venter i spænding - vi kan altid finde ud af noget andet.
Avatar billede uap Nybegynder
05. april 2002 - 12:51 #7
Jeg har smidt et mere derind - Laver nok flere i løbet af weekenden, og vil også gerne prøve at lave et logo :-)
Avatar billede kolzie Nybegynder
05. april 2002 - 13:07 #8
tror også jeg får flækket et sammen, men hvis jeg ikke gar givet et bud inden kl. 10 (om morgenen) i morgen bliver det ikke til noget :/
Avatar billede kolzie Nybegynder
05. april 2002 - 13:07 #9
gar=har
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 13:11 #10
Jeg vil bare godt vide, om vi snakker banner eller logo her nu?
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 13:18 #11
Jeg tror vi primært snakker begge dele, da logo og banner gerne skulle passe lidt sammen. Men sekundært kunne man da godt tænke sig at en kunne lave et logo og banner hvor en andens banner kunne bruges alligevel.
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 13:25 #12
Og størrelser bestemmer vi selv?
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 13:34 #13
Ja og nej.
Som jeg skrev tidligere skal det ikke være alt for akavede størrelser, men de alm. gængse standardstørrelser er vist fint.
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 13:42 #14
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 13:46 #15
Copyrighten fjerner jeg naturligvis, hvis du skulle vælge noget af mit.
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 13:52 #16
Simona:
Jeg kan vist bedst lide logo2 med relief. Jeg prøvede lige at lege med en placering på http://www.gullestrupnet.dk/simona.htm
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:02 #17
Opdater min side, så kandu se en helt tredje.

Ok kigger lige:)
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:03 #18
Nå den ja...ok:)
Det var meningen, man skulle sidde med fornemmelsen af, at det var byens lys, det fik teksten til at skinne.
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 14:08 #19
Heller ikke så ringe, men jeg kan stadig bedst lide nr. 2
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:09 #20
Så skulle der gerne ligge 4 i alt, hvis du opdaterer siden Gullestrup:
http://www.12day.dk/eksperten/gullestrup.htm
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:10 #21
ok:O)
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 14:16 #22
uap: Jeg synes banner nr. 2 mangler vist lidt info, hvad drejer det sig om? Kvalitet, sikkert, billigt - hygiejnebind måske

simona: jeg kan stadig bedst lige logo2 (sorry!)
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:22 #23
skal du da ikke undskylde, er da bare glad for der er ET du kan lide:)
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:33 #24
http://www.12day.dk/eksperten/gullestrupbanner.htm

Denne side er med bannere, p.t. 1
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 14:41 #25
Puha, jeg bliver helt forpustet, så hurtig du er!

Formatet er vist lidt for akavet (skal bl.a. bruges til partnere via Reklamenet) så vi skal nok primært holde os til de gangse størrelser (88x31, 88x155, 120x60, 120x240, 125x125, 160x50, 250x60, 400x40 eller 468x60).

Er teksten ikke lidt for dominerende (bastant)!
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:53 #26
Så er der et til fra min side.

Opdater siden med bannere.
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:54 #27
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 14:56 #28
Flot og sjov, den kan jeg godt lide. Kan du evt. får samme relief som i logo2?
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 14:58 #29
Kender du Shubidua sangen: Hva' ka' man få for en ti'er
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 14:58 #30
Det er det samme som logo 2, men hvis du tænker på firmanavnet, så kan jeg da godt prøve at kyle de samme effekter på.
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 14:59 #31
Det var det jeg mente
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 15:18 #32
Oki, men så må du jo se om de er i blandt mine sidste bud for nu;)
Der er lidt blandede effekter;)

Bannersiden er det, du skal opdatere.
Avatar billede kolzie Nybegynder
05. april 2002 - 15:32 #33
Hmm hader det møgprogram!! (PSP) 1. Farvekvaliteten blev 1000 gange dårligere, og den sidste som var transparent, ser jo ikke ligefrem ud til at være transparent!!
Nå, du kan se resultatet her:
http://www.norrea-bordtennis.dk/gullestrupnet.html
jeg skal nok fjerne http://www.thunderbear.tk, hvis du gerne vil have et af dem
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 15:38 #34
simona: jeg tror bedst jeg kan lide nr. 5 - er det ikke den der passer bedst sammen med logoet?
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 15:43 #35
Jo, det er den, der er den eksakte kopi;)

Der ligger en lille bonusting også.

Så må jeg hellere tage mig selv i nakken og komme videre i dagens tekst:O)

Hvornår falder afgørelsen Gullestrup?

Simonia
Avatar billede gullestrup Nybegynder
05. april 2002 - 15:48 #36
En lille bonustin - hvad mener du med det?

Jeg regner med, at vi skal lade weekenden gå (eller måske sidst på søndagen), og se hvad der viser sig.
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 16:12 #37
Ja, prøv at opdatere bannersiden, så ved du, hvad jeg mener;=)

I C ...ok!
Avatar billede michael_r Nybegynder
05. april 2002 - 16:37 #38
Well, det er ikke helt weekend endnu, men jeg kan jo ikke lade være :) *S*

Hermed mit bud på et logo og tilhørende banner. Logoet er lavet i EPS format, så det også vil virke på tryk, i lige den størrelse du måtte ønske (t-shirt, plakat, m.m.).

Forslag er naturligvis velkomne. Dette er kun en "preview", den færdige udgave vil blive leveret lige som du vil have det (Gif filens størrelse, o.s.v.).

Tag et kig her: http://mir.jernmand.dk/gullestrup.net/
Avatar billede uap Nybegynder
05. april 2002 - 17:08 #39
http://eksperten.webbyen.dk

JEg har smidt 2 mere derind - Jeg vil gerne lave flere, altså så du har bannere i forskellige størrelser, men har desværre ikke mere tid i dag :/
Avatar billede nonick Nybegynder
06. april 2002 - 20:11 #40
Skal det være den orange farve? Hvorfor ikke grå? Det ville da passe bedre i designet eller....?

Hvis det er den orange, kan en eller anden så ikke give mig farvekoden?
Avatar billede gullestrup Nybegynder
06. april 2002 - 22:31 #41
Farven er lavet vha. en CSS og hedder der #ff9900, hvis det hjælper, men der er frit slag til bedre forslag.
Avatar billede simonia Nybegynder
06. april 2002 - 22:32 #42
Ja, ellers må man gå ud fra, du havde givet os koden inden;)
Ellers har vi andre i al fald bare lavet spildt arbejde:/
Avatar billede qspi Nybegynder
06. april 2002 - 22:49 #43
Simonia>> Er det ikke World Trade Center, der er på logo 3 og 4? :)
Avatar billede nonick Nybegynder
06. april 2002 - 22:49 #44
Hvis det skal være animeret skal jeg have noget tekst....

Hvad kan man få for en tier... Er det det eneste der skal stå?

"Hvad kan man få for en tier - Gullestrup.dk"??? LOL. Det lyder lidt lamt. :)
Avatar billede j0ker Nybegynder
06. april 2002 - 22:50 #45
Jo det er det...
Avatar billede j0ker Nybegynder
06. april 2002 - 22:51 #46
svar til danscape...
Avatar billede cdc Novice
07. april 2002 - 09:29 #47
joker-> danscape er da ikke her inde i denne tråd........
Avatar billede simonia Nybegynder
07. april 2002 - 12:07 #48
Nonick: Hvad er dog det for en latterlighed at komme med?
Hvis du bare skal kritisere andre, så prøv lige at feje for egen dør først.
For det første ser det da ud til Gullestrup ganske godt kan lide mit arbejde, for det andet kunne du jo prøve at vente til der står download complete i din browser eller få dig en ordentlig internetforbindelse, så du har loadet de 5 giffer lidt hurtigere!!!
Rent ud sagt, hvis du ikke har noget ordenligt og seriøst at sige eller selv kan give gullestrup et forslag, så luk dog. Er det ikke det Eksperten går ud på?
Når folk opretter et spm.....hurtige seriøse svar, der kan bruges til noget!

GSPI: Billedet er fra den dag golfkrigen brøsd ud faktisk:O)
18 januar 1991, glemmer aldrig alt det, vi skulle igennem med at blive tjekket i hovede og R** for at komme såvel ud af DK som ind i USA. Og så ser man alligevel, hvad der kan ske den 11. september 2001.
Avatar billede cdc Novice
07. april 2002 - 12:14 #49
michael_r-> fed idé til logo :o)

/cdc
Avatar billede nonick Nybegynder
07. april 2002 - 12:15 #50
Simonia... Jeg er ked af at du tager det sådan. Det er jo ikke din idé at der skal stå "Hvad kan man få for en tier" og derfor heller ingen kritik til dig.
Du må give mig ret i at det lyder pænt lamt : "Hvad kan man få for en tier-Gullestrup.dk"
Der skal noget mere på. F.eks det som du har lavet. "Hvad kan man få for en tier - En pakke rosiner - bla bla - ET WEBHOTEL HOS - Gullestrup.dk" <---- Det er cool nok.

Jeg ville bare ikke stjæle din idé.

Thats all...

NoNick
Avatar billede nonick Nybegynder
07. april 2002 - 12:16 #51
HÅber du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede simonia Nybegynder
07. april 2002 - 12:18 #52
Jeg tror vi misforstår hinanden et eller andet sted Nonick. Eller rettere at jeg har misforstået dig, det kan jeg kun beklage.
Men idéen, hvad kan man få for en tier bla blabla er nu udelukkende min idé.
Avatar billede simonia Nybegynder
07. april 2002 - 12:20 #53
Men jeg forstår så bare ikke helt, hvad du mener med den kommentar?
Avatar billede nonick Nybegynder
07. april 2002 - 12:20 #54
simonia.. jep din idé. Og jeg ville ikke stjæle den :)
Avatar billede simonia Nybegynder
07. april 2002 - 12:22 #55
ok:) Men jeg forstod bare ikke lige, hvad du så mente med om, det var det eneste, der skulle stå: hvad kan man få for en 10er - gullestrup.net
Avatar billede gullestrup Nybegynder
07. april 2002 - 18:42 #56
Allerførst tak de alle som bidraget med dels konkrete bannere og/eller kommentarer og råd.

Jeg har vurderet de forskellige konkrete forslag til logo og/eller
bannere. Det har været svært, da alle har indeholdt absolut brugbare elementer, hvilket også er grunden til, at jeg har valgt at gå videre med tre af disse, i større eller mindre grad.

SIMONA
Simona's forslag til Logo (nr. 2) og bannere (nr. 5 og 6) er dem vi vil gå videre med, med nogle ganske få rettelser af teksten, og det bliver altså Simona der får det lovede domæne og webhotel.

MICHAEL_R
Jeg vil gerne gøre brug af dit bannerfoslag, men ikke af byskiltene som logo. Byskiltene vil jeg dog gerne have mulighed for (evt. senere) at benytte i en eller anden sammenhæng.

UAP:
Jeg vil gerne bruge alle 4 bannere, med et par små ændringer.

Hvis I vil sende en mailadresse til support@gullestrupnet.dk, vil jeg kontakte jer omkring de omtalte ændringer ønske om lidt flere størrelser af samme banner, Simona's "honorar" samt aftale om "honorering" til UAP og Michael_r.

De tre ovennævnte får ingen point, men kolzie får for sit bidrag.
Avatar billede simonia Nybegynder
07. april 2002 - 22:16 #57
Simonia er en glad pige:O)

Gullestrup: Jeg skal lige være sikker på, om du modtager mine mails, eller om det kun er en smsviderestilling, jeg får en fejl tilbage på?

SimonIa