Avatar billede cheater Nybegynder
05. april 2002 - 08:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

enkelt tegn

Hejsa, jeg sidder med et program, hvor jeg har brug for at læse nogle strings i en tekstfil, og derefter analysere hver enkelt linie, tegn for tegn.
Problemet er at jeg ikke i visual basic har fundet noget som helst der tyder på at man kan dette, men det passer da ikke vel?

fortæl mig jeg ikke har ret...!
Avatar billede krukken Juniormester
05. april 2002 - 09:07 #1
Jegkan i hvert fald hjælpe dig med at ligge den ned i en tekstfil!!! Jeg skriver lige koden og vender tilbage!
Avatar billede cheater Nybegynder
05. april 2002 - 09:16 #2
jeg skal ikke bruge koden for at læse en fil...! - men til at dele en string op i de enkelte tegn...!
Avatar billede cheater Nybegynder
05. april 2002 - 09:28 #3
Har fundet ud af det, nedenstående kode gør det...

Dim ost As String
Dim tus As String
ost = "tusse"
tus = Mid(String:=ost, start:=3, length:=1)