Avatar billede dp-boy Nybegynder
04. april 2002 - 19:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ADSL

Hejsa!
Hvor lang tids levering er der ca. for ADSL fra tdc???
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
04. april 2002 - 19:20 #1
max 14 dage
Avatar billede csuperman Nybegynder
04. april 2002 - 19:30 #2
Det er forskelligt. Nogle gange op til 30 dage.
Avatar billede thejackal Nybegynder
04. april 2002 - 20:19 #3
TDC lover at de kan levere internet hurtigt, men mine erfaringer blandt bekendte er, at de er langggggg tid om at levere det lovede....
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
04. april 2002 - 23:21 #4
De er ikke så lang tid som de havde rygte for at være engang!
Jeg fik selv ADSL hos TDC for 3 uger siden, og det tog 12 dage fra bestilling til levering. Derudover lover de at servicen er klar efter kl. 16 den dag, de lover levering. Hos mig var den klar kl. 9.45...
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
04. april 2002 - 23:30 #5
jeg vil også sige det samme som peaceofcake
det tog også 12 dage hos mig...
og jeg fik signal kl 11
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
04. april 2002 - 23:30 #6
det var dog med en gør det selv løsning
hvis det er en total eller bare delvis kan det godt tage op til 30 dage
Avatar billede dp-boy Nybegynder
05. april 2002 - 22:01 #7
Er det ikke rigtigt forstået at hvis jeg vælger en gør det selv løsning at det så kun er et telefonstik der fungerer???
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
06. april 2002 - 00:03 #8
et telefonstik er alt hvad du behøver, uanset om du selv installerer det, eller du får TDC-folk til at gøre præcis det samme for en ordentlig røvfuld penge....
TDC lover dig en dato, hvor de på centralen konverterer dit analoge telefon-signal til at digitalt ADSL-signal.
Indtil da har du masser af tid til at sætte tingene op... det er nemmere end du kan forestille dig.... ;-)
Avatar billede dp-boy Nybegynder
06. april 2002 - 09:37 #9
Hvordan skal jeg helt præcis gøre hvis jeg selv vil ordne mine telefonstik så ALLE mine stik i mit hus skal komme til at virke????
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
06. april 2002 - 13:42 #10
det kan kun ordnes således, at ét stik i huset i ADSL-klar. Og det er alt, hvad du har brug for, for telefoner må IKKE tilsluttes ADSL-stik, og det må computere heller ikke!
Alle apperater (telefon/PC osv) skal tilsluttes via skillefilter og modem. Dvs. at hvis du vil have andre telefoner tilsluttet må de tilsluttes med forlængerledning til det ene stik, hvor der sidder et såkaldt hermafroditstik. Det sidder i ADSL-stikket. Herfra skal al trafik videreføres!
Så du er tvunget til at komme i gang med forlængerledningerne, uanset hvad du skal have tilsluttet... ;-)
Det eneste, der skal (og er nødvendigt) tilsluttes ADSL-stikket er ADSL-modemet, medmindre du har en af de meget dyre ADSL-telefoner...

Men glem de andre telefonstik! De skal IKKE have ADSL-signal, da dine telefoner og og dine PC'er ikke kan bruge det til noget som helst! Dine PC'er skal tilsluttes modemet! -helst via en switch eller en router...
Avatar billede bangshof Nybegynder
10. april 2002 - 13:41 #11
peaceofcake sikke noget sludder
hvis du får tdc til at indstallere så virker alle dine stik når de går igen men det er da rigtigt at adsl og telfoni er to forskellige ting men det er det som skillefiltret sørger for
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
17. april 2002 - 21:59 #12
sikke noget sludder selv, bangshof!
Selvfølgelige virker alle telefonstik, men KUN som telefonstik! Der vil kun være ét eneste telefonstik med ADSL-signal...
Avatar billede bangshof Nybegynder
18. april 2002 - 10:17 #13
Peaceofcake
Hvis du læser dit indlæg fra kl. 13.42.15, så skriver du at hans andre telefonstik ikke vil virke, uden han trækker en masse forlængerledninger, men som jeg skriver, kan man ved at kontakte tdc og få dem til det, godt bruge sine stik uden forlængeerledninger, jeg ved godt det kun er til almindelig telefoni, men det var vel også det dg-boy han spurgte om, ellers har jeg misforstået ham.
Avatar billede dp-boy Nybegynder
18. april 2002 - 12:34 #14
bangshof >> Nej du har faktisk forstået det helt rigtigt. Gør det noget at du ikke fik pointene??? Det var jo kun symbolsk, alligevel ;o)
Avatar billede bangshof Nybegynder
18. april 2002 - 12:48 #15
nej det er ok peaceofcake gav jo faktisk det rigtige svar på dit første spørgsmål der er ca 14 dages lev fra tdc lidt afhængig af hvor man bor
Avatar billede dp-boy Nybegynder
18. april 2002 - 17:29 #16
Ved mig var der dog 30 dage ;o(