Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:20 Der er 42 kommentarer og
7 løsninger

Min første hjemmeside...

Hej,

Jeg har aldrig rigtig beskæftiget mig med hjemmesider, men efter at jeg har startet virksomhed, blev jeg ligsom nød til at have en hjemmeside... der er der kommet www.tm-support.dk ud af!

En lille vurdering, og nogle forslag til forbedringer!

Alle svar får point, men skriv forslag til forbedringer (gerne konkrete - gerne med kode!) får selvfølgelig mere
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:22 #1
Der udmiddelbart simpelt og pænt ud, der mangler dog grafikken (døde links)...

nil.dk
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 12:23 #2
Din side, kører hurtigt og godt, men dine billeder i top og i venstre side kan ikke ses.

forbedring? hmm... måske du kunne lave det hele lidt mindre, da du bruger utrolig meget plads på ingening.

mvh.
questis.dk
Avatar billede staz Nybegynder
04. april 2002 - 12:25 #3
Flot, af at være den første hjemmeside... Min første så noget andeledes ud kan jeg da huske :o) Som nil.dk siger så mangler du grafikken. Dit logo´s placering vil jeg måske også lige tænke over. Og dit logo må også gerne være grafik... Ellers pænt og nydeligt.

---- Staz ----
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. april 2002 - 12:27 #4
Jeg har kikket lidt på koden og du bruger frames, hvilket nok vil give dig lidt problemer i webpromotion øjemed. Hvis du vil hjælpe dig selv, bør du allerede nu kikke på relevante søgeord til søgemaskinerne, og så forsøge at fo dise indkorporeret i dine koder og tekster. Selve designet har jeg ikke yderligere komentare til

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:27 #5
hmm hvad er der at sige, jeg synes det er et fed design, det vil sige at den er bruger venlig, det er faktisk de fleste/alle der kan finde rundt på den. Jeg havde lidt problemer med at se billederne, så jeg ved ikke lige om de er på hver side, hvis ikke er den meget bar. Det du kan gøre er nok at putte flere farver på, det vil nok opfriske den lidt. Men ellers er det da en flot side. selve boksene i midten, de er smarte, de farver kunne eventuelt bruges lidt mere.
Karakter 9/10 det er vel ikke værst. håber det kan bruges.

/CHoKoBeaR_dk
Avatar billede larsen1 Nybegynder
04. april 2002 - 12:32 #6
1. Der er 2 billeder på første side, som ikke kan vises. Det ser ud til at de linker til en fil på din harddisk. >> file:///G|/Inetpub/wwwroot/tm-support/site/background%20org.jpg
%20 betyder desuden at der er et mellemrum i dit filnavn. Undgå det!

2. Måske skulle du få dig et logo. Det virker en smule somom at du ikke selv tager dit firma 100% seriøst, når du ikke har et logo.

3. Pænt enkelt site. Jeg syntes personligt at det er stærkt at du ikke benytter dig af alskens hurlumhej med "clip-art" animationer, når det er din første hjemmeside. Sørg for at holde den rene sti, også når du vælger et logo.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:37 #7
men mangler du et logo, skal jeg da nok kunne hjælpe dig

/CHoKoBeaR_dk
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:44 #8
Det er helt rigtigt. Jeg "hoster" selv mit site pt. Det giver selvfølgelig lidt problemer med hastighed osv. Jeg har rettet fejlen med de to billeder på startsiden. Jeg arbejder på et logo, men jeg er ikke så stærk i PhotoShop! Måske der er nogen der kan hjælpe ? Jeg har en idé til et logo, hvis der er nogen der er interesserede i at lege lidt med det så kan jeg maile en skabelon til dig! Der er selvfølgelig betaling for det!

Det har hele tiden været min mening, at siden skulle være super overskuelig og meget nem at navigere på! Dog er jeg ikke helt tilfreds med sitet endnu. Jeg synes der mangler funktioner, og desuden ser det hele stadig lidt tomt ud for mig - men det kan jo være prisen for at det skal være overskueligt!

LOGO anyone ?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:44 #9
hmm jeg kan da godt lave et loge til dig!!!
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. april 2002 - 12:46 #10
Jeg ville lyve hvis jeg ikke synes der skulle nogle faver og billeder på sitet. For mig ligner det lidt et skelet som magler kryderiet :)

Men fundamentet er lavet - så mangler der lige lidt lækre detaljer.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:47 #11
hmm loge = logo
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:49 #12
chokobear -> skal jeg sende dig en skabelon, du kan også downloade, det jeg havde tænkt på fra mit site under "download" !
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:51 #13
ja det kan du da godt
Avatar billede sthen Nybegynder
04. april 2002 - 12:51 #14
Dine to billeder på startsiden kan STADIG ikke ses.

MEN ellers et flot overskueligt site. Nemt at finde rundt på. Lidt kedeligt men det er jo ikke til at bedømme 100% når man ikke kan se de to føromtalte billeder.

Jeg bryder mig ikke rigtig om denne formulering:

TM-Software har udviklet et faktureringsystem der kan køre din fakturering til en leg. FacturIT version 1.0 er sat til salg pr. 1. april 2002. Klik ind på FacturIT 1.0

Det ville i mine øre lyde pænere hvis du f.eks. skrev:

TM-Software har udviklet et faktureringsystem der kan køre din fakturering til en leg. FacturIT version 1.0 kom på gaden pr. 1. april 2002. Klik ind på FacturIT 1.0
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:55 #15
Det med billederne forstår jeg ikke ? Jeg kan sagtens se dem ???

Gælder det også billederne under "Screenshots"?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:55 #16
Chokobear -> Email ?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. april 2002 - 12:55 #17
Vi kan godt se screenshots
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. april 2002 - 12:56 #18
Du linker sikkert til dit c drev :D

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:57 #19
jesper_rise@gmx.net jeg tager på arbejde nu, men jeg er hjemme igen klokken 4-5, håber det er iorden, men så skal jeg nok kigge på det

/Over and out CHoKoBeaR_dk
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:58 #20
Hmm... så fatter jeg slet ikke hvorfor billederne på index-siden ikke vises ? Nogen der har en idé om hvad der kan være galt ?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:58 #21
som starfirma siger , linker de nok til dit c-drev
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 12:59 #22
chokobear -> det er sendt !

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:59 #23
bccinlove ->> hvis du sender et eksempel, kan jeg da altid lege lidt med det i aften er det iorden????

/Over and out CHoKoBeaR_dk
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 12:59 #24
hmm glemte at opdatere hehe
Avatar billede larsen1 Nybegynder
04. april 2002 - 13:01 #25
linket til billederne hedder nu:
file:///G|/Inetpub/wwwroot/tm-support/site/background%20org.jpg

Prøv at lave linket om til:
background%20org.jpg

Så er det et relativt link, og hvis billedet ligger i samme mappe som html filen, så kan vi se den.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 13:02 #26
bccinlove ->> jeg ser hvad jeg kan gøre
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:04 #27
Ja og nej ? Det linket til et G-drev på min computer... hvad er der galt i det ? Billedet ligger i samme folder som resten af sitet!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:08 #28
Kan I se billeder nu ?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. april 2002 - 13:09 #29
Jep, men jeg synes slet ikke de passer ind :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:13 #30
Det kan du nok have ret i - det er turistbilleder fra Ibiza! Men jeg havde ikke lige andet!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:23 #31
Håber alle er tilfredse!

Jeg er i hvert fald meget tilfreds - tusind tak for hjælpen alle sammen!

Desuden så hvis der er nogen af Jer der mangler lidt pålidelig IT-support så står TM-Support altid klar... det er billigt og godt ! :-)
(Nok det forkerte sted at gøre reklame - men hva' fa'en)

/bccinlove
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. april 2002 - 13:28 #32
Nu ved jeg ikke hvor "stort" dit firma er - men er der tale om en seriøs IT-virksomhed, så ville jeg ikke bruge den hjemmeside som du linker til! Den virker meget hjemmelavet på mig - og set i lyset af at det er en IT virksomhed og ikke en trælast virksomhed, mener jeg at dén hjemmeside vil skræmme potentielle kunder væk. Summa summarum må jeg sige, at enten bør du få et professionelt firma til at lave hjemmesiden eller også bør du selv tage nogle kurser i hvordan man laver hjemmesider.
Men nu skal jeg heller ikke svine det mere til - fordi så slemt er det heller ikke. På den positive side, må jeg sige, at det er en særdeles flot "første gangs" hjemmeside!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. april 2002 - 13:31 #33
Gå evt. på biblioteket og spørg efter bøger af "Molich" - jeg kan ikke huske fornavnet, men det er vist heller ikke nødvendigt. Han har skrevet flere bøger omkring design af hjemmesider. Han er bla. manden bag www.google.com

mvh/
Asmodeus
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. april 2002 - 13:32 #34
Rolf Molich
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:35 #35
hmm...

Firmaet er pt lille, og budgetet til marketing/promotion er IKKE eksisterende - derfor bliver jeg selv nødt til at lave tingene!

Lige frem skræmmer dem væk ???? Det var aligevel voldsomt... det tror jeg nu ikke, jeg synes heller ikke det er den generelle opfatning af siten i denne site-vurdering!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:36 #36
Rolf Molich ?????????????????????????
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. april 2002 - 13:37 #37
asmodeus sagde at ikke kunne huske Molichs fornavn.... det er Rolf :o)
Avatar billede staz Nybegynder
04. april 2002 - 13:41 #38
Hejsa...

Nu snakkede du om du manglede et logo... Jeg havde lige 5 min. og det er hvad der kom ud af det: http://www.friserverplads.dk/selgo/tmsupport.gif  Kan du bruge det, må du tage det.

Hvis du gerne vil have et bud på hvad et site som dit ville koste hvis du skal have lavet det, skal du ikke være bange for at skrive til info@pixel-studios.dk

---- Staz ----
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. april 2002 - 13:43 #39
staz>

Nice work :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede mikem Nybegynder
04. april 2002 - 13:45 #40
Pæn side- men du skal undgå scroll på siderne og vigtigst - ingen scroll på din forside!!! og prøv ved hjælp af et farveskema at give siden et mere hmm personligt præg. Desuden er det en god ide at fastholde den samme typografi (overskrifter, brødtekster, farver osv.) på alle siderne....andet forvirrer bare brugerne. En anden god ting er brugen af Breadcrumbs, derved kan man altid se hvor man kom fra, hvor man er og hvordan man kommer tilbage *S*
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 13:45 #41
Porno nok... staz!

Jeg lege lidt med det!
Avatar billede staz Nybegynder
04. april 2002 - 13:58 #42
bccinlove >> Jeg har forresten et lille tip som kan spare dig for en masse timer. Jeg ved ikke om du har fået det af vide før men her kommer det: Din fil navne skal følge en regl som hedder 8,3. Hvis dine filnavne er dette, kan alle server læse dem. Altså fx. ettotreo_tte.html. Otte i starten og 3 i slut. Følger du dette kan det ikke gå helt galt. Og ingen mellemrum og store bogstaver.

Nu ved jeg godt der er nogle erfarne her som laver fil navne der ser sådan her ud: herstar en meget_lang_OG grimtekst45.HTML. Det er fordi at mange server som kan tage det idag, men du er 100% sikker hvis du gør det old school.

---- Staz ----
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 14:01 #43
Tak!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 14:07 #44
Så er siden opdateret med logo!

www.tm-support.dk
Avatar billede staz Nybegynder
04. april 2002 - 14:23 #45
Det er alt for stort logo´et... Og husk nu. Vil du gerne tages seriøst skal du altså få gjort noget ved den side. Det er en flot side... første gang man laver et site, men som et professionelt firma som lave løsninger til computer verden, dur sådanet site altså ikke.

---- Staz ----
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 14:25 #46
Okay hvad tager du for at lave det perfect ?
Avatar billede staz Nybegynder
04. april 2002 - 14:35 #47
Det synes jeg ikke der er nogle grund til at kommenter her, men tænker du seriøst over det kan vi sikkert finde ud af noget fornuftigt. Skriv på staz@ofir.dk, så kan jeg skrive igen med det samme...

---- Staz ----
Avatar billede bccinlove Nybegynder
04. april 2002 - 14:38 #48
Har sendt email til staz@ofir.dk
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. april 2002 - 18:20 #49
det er da en flot logo, men som staz siger er det sku for stort, og det ser ikke godt ud med to logoer på siden