Avatar billede flemmingbach Nybegynder
04. april 2002 - 10:33 Der er 10 kommentarer

Scrolltast fungerer ikke på net

Scrolltasten (hjulet) på musen er pludseligt holdt op med at fungere når jeg er på nettet, hvilket er ret irriterende. Den fungerer fint i andre programmer.
Hvad kan det skyldes? Jeg har ikke downloaded nye versioner eller andet for nyligt, men min søn har leget med PC'en, så jeg ved ikke om han af vanvare er kommet til at ændre en eller anden indstilling. Hvad kan jeg gøre for at få den til at fungere igen?
Jeg bruger windows98, Internet Explorer, og har en logitech trådløs mus med scrollhjul.
Håber nogen kan hjælpe mig.
M.v.h.
Flemming
Avatar billede iq-n Nybegynder
04. april 2002 - 21:37 #1
Jeg har haft samme problem

Prøv først at skifte batterier. ligemeget hvor gamle de er.
Hvis det ikke virke skal du installere mouseware igen.
Hvis det ikke virke skal du fjene din mus i kontrolpanelet, jeg mener den hedder "hardware" eller noget ligende i 98. Derefter genstarter du din comp. ved at trykke alt+f4 eller bruge din "start knap" (på tasteturet hvis du har sådan en) og pilene.
Når win98 starter igen skulle den opdage at der er ny hardware (din mus) og lede efter drivere til den på din musse-cd.
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
06. april 2002 - 16:33 #2
Jeg tror ikke det er batteriet, musen fungerer nemlig udmærket i alle programmer, og scroll hjulet fungerer også fint, undtagen når jeg er på internettet. Men jeg kan ikke gennemskue hvor scroll funktionen er slået fra. Om det er i opsætningen af browseren, eller om opsætningen af musen kan være sådan at scroll-hjulet kun virker når man ikke er på nettet. Eller en helt anden forklaring? Men det forekommer mig mest logisk hvis problemet ligger i browseren, hvorfor jeg har placeret spørgsmålet i denne kategori.
M.v.h.
Flemming
Avatar billede iq-n Nybegynder
06. april 2002 - 20:47 #3
Prøv først at geninstallere din net-browser. og derefter din musse driver.
Avatar billede iq-n Nybegynder
17. april 2002 - 20:59 #4
Luk???
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
17. april 2002 - 22:11 #5
Jeg har prøvet at opdatere browseren fra microsofts hjemmeside, men det virkede ikke. Virker det på samme måde som at geninstallere den?
Hvis ikke, hvordan geninstallerer man så?
Kan problemet være at når man opgraderer overtager man de gamle indstillinger?
Avatar billede iq-n Nybegynder
17. april 2002 - 22:21 #6
Det er ikke altid de gamle indstillinger kommer med. det kan være der er sket noget galt da du opdaterede. så prøve at gå ind på www.microsoft.dk og download den nyeste vesion igen og installer den. og derefter geninstaler din musse driver.
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 23:29 #7
Har du svar nok?
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
30. april 2002 - 10:31 #8
Ikke rigtigt. For det virker stadig ikke, selv om jeg har prøvet at geninstallere. Eller måske rettere sagt at opdatere, for det er jo det man gør når man henter programmet hos microsoft. Og jeg kan ikke gennemskue om det at opdatere virker ligesom at geninstallere. Kan du sige mig det. Og hvis det er der problemet ligger, hvordan man så får geninstalleret browseren. For når man følger vejledningen hos msn opdaterer man vel kun?
Avatar billede renerene Nybegynder
30. april 2002 - 22:02 #9
Der er ikke forskel på om du genindstallere eller opdatere hvis det er samme version af explore.
Jeg har det samme problem og har ringet til logitech men de kan ikke finde ud af hvad det er og de lovede at ringe tilbage men.... det har de ikke gjort. Problemet er opstået efter jeg opdaterede til 6.0
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
29. august 2002 - 23:13 #10
Selv om spørgsmålet nu er 4 måneder gammelt er det stadigt aktuelt. Jeg kan stadig ikke bruge scroll hjulet når jeg er på nettet, selv om det fungere fint i f.eks word. Jeg har spurgt mange, men ingen har kunnet give en forklaring på hvorfor, eller komme med et virksomt bud på hvad jeg kunne gøre ved problemet. Så det må efterhånden være en klassiker der er virkelig prestige i at løse.