Avatar billede codie Nybegynder
03. april 2002 - 21:15 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Format C:

Jeg har lige et problem med at formatere.. (*G*) .. Har prøvet alt.. Kan ikke genstarte i MS-DOS ..? Jeg kan jo ikke rigtigt sidde og formatere via et prompt når jeg bruger styresystemet samtidigt.. :) .. Hvordan genstarter jeg i DOS?
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:16 #1
Start > Luk computeren > Genstarte i MS-Dos
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2002 - 21:16 #2
brug en bootdisk
http://www.bootdisk.com/
Avatar billede lonely Nybegynder
03. april 2002 - 21:16 #3
du kan gå ind i dos og skrive format c: også skal du lige huske at sætte din cd i med det styre system du vil have!
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:17 #4
Eller
Start > Programmer > MS-DOS-promt
Avatar billede codie Nybegynder
03. april 2002 - 21:17 #5
Din kegle.. Har lige skrevet at jeg ikke kan genstarte i DOS .. Har du XP ?
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:17 #6
lonely> Det var nu ikke det spørgsmålet gik ud på :)
Avatar billede him Nybegynder
03. april 2002 - 21:17 #7
når du starter computer kan du trykke F5 inden den starter windows op! Så kan du vælge at gå ind i ms-dos...
Avatar billede resten Nybegynder
03. april 2002 - 21:18 #8
Boot op på din cdrom og slet den ad den vej.
Avatar billede komp Nybegynder
03. april 2002 - 21:18 #9
Jeg gad godt at vide hvordan han kan genstarte i dos i win xp? :)

Hvorfor booter du bare ikke op fra din xp-cd også gør det der fra?
Avatar billede codie Nybegynder
03. april 2002 - 21:18 #10
I er for meget.. I sidder og giver svar som vinden blæser! Har lige skrevet jeg ikke kan det i siger.. (Udover soreno, det vil jeg lige prøve)
Avatar billede resten Nybegynder
03. april 2002 - 21:19 #11
Og når du har gjort det kommer Installations guiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. april 2002 - 21:19 #12
ellers som der allerede er skrevet: ind på bootdisk.com og hent en diskette.
fx 98 boot.
Avatar billede ducks Nybegynder
03. april 2002 - 21:20 #13
brug en win98 startdisk eller i tilføj fjerne programmer i kontrolpanelet det midterste faneblad genstart med disketten i
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:20 #14
Men hva' fan er det spørgsmålet går ud på så??
Det er daat du ikke kan komme ind i MS-dos tilstand eller har jeg taget fejl?

Fatter brik!
.::Michael::.
Avatar billede resten Nybegynder
03. april 2002 - 21:21 #15
Boot op på din cdrom følg så den guide som kommer og slet den så dette er den nemmeste måde at gøre dette på når vi taler om win xp.
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:22 #16
ER DET EN boot-diskette du mangler eller er jeg på afveje?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 21:23 #17
Du kan starte xp isntallationen igen. Når du når til billedet, hvor du kan trykke F3 for at fortsætte, trykker du F10 istedet. Nu vælger du 1 for dit c-drev, og så er du faktisk i en Win-xp dos-prompt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2002 - 21:23 #18
HVIS du vælger at formattere med en win98 startdisk - så vær lige opmærksom hvis du kører NTFS - win98 stardisketten kan nemlig ikke læse NTFS drev - så du kan nemt komme til at slette det forkerte :)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 21:23 #19
nu kan du så formatere dit c-drev.
Avatar billede codie Nybegynder
03. april 2002 - 21:24 #20
lol .. Kan ikke gå ind i kontrolpanelet, fordi jeg fik en vira tidligere.. :(
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:25 #21
codie> Prøv at beskrive nærmere hvad du mangler for jeg fatter minus!! Jeg er åbenbart den eneste :))
Avatar billede codie Nybegynder
03. april 2002 - 21:27 #22
Michaelb - Jeg kan ikke formatere.. :) .. Det er problemet..
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:28 #23
Kan du ikke gå ud i MS-DOS tilstand og skrive "Format C:" og så formatere eller hvad?
For det hjælper vel ikke med en boot-disk eller..?
Avatar billede resten Nybegynder
03. april 2002 - 21:30 #24
michaellb> Vi snakker windows xp og ikke 95/98/me
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2002 - 21:30 #25
michaelb> READ MY LIPS: Der er IKKE DOS under windows XP!!!
Avatar billede kilach Nybegynder
03. april 2002 - 21:33 #26
Jeg har brugt en win98 startdiskette et par gange, hvor jeg skulle formatere xp og har ikke haft problemer med ny installering derefter.
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2002 - 21:36 #27
hvis du bruger ntfs, kan du være nød til at "fdiske" først..
Avatar billede codie Nybegynder
03. april 2002 - 21:38 #28
Bruger ikke NTFS
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 21:39 #29
Hvorfor booter du ikke bare op på en win98 bootdisk. Når der på din skærm står A:\> skriver FORMAT C:

Så formaterer du dit c-drev.
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. april 2002 - 21:42 #30
Sorry - trækker mig tilbage igen :))
Avatar billede kilach Nybegynder
04. april 2002 - 00:41 #31
Er den iorden??
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
04. april 2002 - 09:47 #32
Det nemmeste for dig, som ikke vil volde dig de store problemer er at tage din harddisk ud og sætte den i en anden computer, hvor der også er XP. Så starter man op og formatere den fra den anden Windows. End of story. Det er det nemmeste. Har prøvet alt andet.

Sune
Avatar billede michaelb Nybegynder
06. april 2002 - 13:39 #33
Kan du ikke lukke igen snart? Bare for en god ordens skyld :)
Avatar billede codie Nybegynder
02. maj 2002 - 11:50 #34
End of story ! :D Kan ikke huske hvordan jeg gjorde, så ingen får nogen point her !
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2002 - 11:55 #35
Hvis du ikke kan huske hvad du gjorde burde du dele point ud til dem der har hjulpet dig - det kunne jo være en af deres løsninger du har brugt, men du kan jo ikke huske det...
Avatar billede resten Nybegynder
02. maj 2002 - 12:58 #36
Hmmm den er lidt fesen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2002 - 12:59 #37
resten> enig :)