Avatar billede raptor-x Nybegynder
03. april 2002 - 20:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Crasher i 133fsb

Hey..

Min computer chasher i spil/3D appz når jeg sætter min Thunderbird til at køre 133fsb i biosen. Det har virket før! Men pga. for dårlig afkølning kørte den underclocket i 2 dage til jeg fik anden køler. Temp. 51° så det er ikke der problemet er!
Hvad kan dette skyldes??

Hardware:
MB: Epox 8K7A+ - flashed med nyeste ver.og testet med
ældre bios ver.
CPU: Amd. TB 1333mhz 266.
Ram: Apacer 256DDR PC2100.
Gfx: Raedon 8500 - nyeste drivere fra ATI. - Har testet med TnT-1/2, Geforce 1. "hjælper ikke"
Lydkort: SB-Live player. - Winxp's egne drivere.
Avatar billede extinct Nybegynder
03. april 2002 - 23:38 #1
Det kan måske være fordi at CPU'en har fået en "varme skade". De er ikke til at komme af med igen...
Avatar billede raptor-x Nybegynder
04. april 2002 - 00:02 #2
Tror ikke det er en varme skade da jeg havde sat systemet til at lukke ned ved 65° og den skulle vist godt kunne overleve de 75-80 stykker! Men tak for svaret ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
04. april 2002 - 03:01 #3
Der er vel ikke andre settings i BIOS du skal have gået efter nu FSB igen forsøges til 133, fx på RAM?
Et andet skud: Det kan vel ikke være XP, der nu "tror" der er kommet anden cpu i med FSB 133. Synes efterhånden jeg har læst flere steder, at XP kan optræde meget hardwarefølsom. Kender det ikke godt nok, men er en "repair" / geninstall et forsøg værd.
Avatar billede raptor-x Nybegynder
04. april 2002 - 04:10 #4
halifax>
1. Ved det ikke! jeg er kok.. Arj tager pis på dig! Jeg kan ikke finde nogen andre settings der er brugbare med hensyn til ovnnævnte!
2. Har kastet Xp ind på den 2 gange nu.. *overvejer kraftigt at hælde en´spand kaffe ned i den, og gi den fingeren* ;)
Avatar billede raptor-x Nybegynder
04. april 2002 - 13:56 #5
Sidder her og kigger på min CPU som er helt indsmurt i kølepasta.. jeg havde selv puttet et tyndt lag på men det ser ud til at det er "alla" smeltet (eller whatever det nu er) og rent ud til broerne! Spørgsmålet er så.. kan det være det der er galt?! Kølepastaen er "specielt" til 100,- for en lille spjøjte "sølvfarvet snask" ved ikke helt om det er sølv spåner eller om det bare er til for at se godt ud! Men jeg fik af vide det var meget mere varme ledende end det normale hvide snask!
Avatar billede extinct Nybegynder
04. april 2002 - 14:01 #6
Det kunne det sagtens være.
Kølerens (computerens) hastighed at måske blevet nedsat pga. pastaen.
Avatar billede raptor-x Nybegynder
04. april 2002 - 23:38 #7
Jeg har besluttet mig at kaste penge ud af vinduet og sende svinet til rep.! Men tak for jeres deltagelse i mit problem! ;)
Mvh. Raptor..