Avatar billede martinthomsen Nybegynder
03. april 2002 - 19:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

10047 - Address Family Not Supported

Hej

Hvorfor laver min Winsock fejl 10047 når jeg prøver at sende via UDP?

Mvh
Martin
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. april 2002 - 13:22 #1
Her er det fortalt meget godt: http://support.infinite.com/kb/337.asp

Håber det hjalp der er ikke noget mere irriterende end sådan nogle fejl!

Truti
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
04. april 2002 - 18:01 #2
Hej

Det der står, løser ikke mit problem.
Nogle gange er det muligt for mig at sende, andre gange er det ikke. F.eks. kan jeg sidde og arbejde i flere timer og pludselig, så kommer den med den fejl når jeg sender data.
Weird?

- Martin
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. april 2002 - 18:06 #3
hmmm ja
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. april 2002 - 18:07 #4
er det muligt for dig at smide noget kode op til os ?
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
04. april 2002 - 18:07 #5
Ikke rigtigt ..
Det er en del af et større projekt som jeg ikke må give kode fra..
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. april 2002 - 18:09 #6
He He.. Det tænkte jeg nok... Er også altid mit problem!
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. april 2002 - 18:14 #7
Dette kan måske lyde lidt underligt men bruger du Winsock Versionerne under 2.0 ?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
04. april 2002 - 18:15 #8
Dette hjælper ikke men det er en der har samme prob. I Windows 2000:

For the past week, I've been encountering some very frustrating problems with my computer. These problems have been preventing me from accessing my email, going on the Web and updating this site. :-(

The symptom was a Winsock error (10047 to be precise - I could connect to the Net but couldn't communicate with it)
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
04. april 2002 - 23:38 #9
Jeg kører Windows XP Professional..
Avatar billede dr.truti Nybegynder
05. april 2002 - 07:46 #10
Nej så køre du over den nyeste Winsock!

Prøv find ud af om dette sker på alle PC'ere eller kun på din....

Truti
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
06. april 2002 - 00:38 #11
Det sker også på min 98 FE..
præcis samme fejl... og så går der måske 5 minutter. så virker det igen..
VIRKELIG spøjst..
jeg har prøvet at installere IPX og fjerne den igen men havde ingen betydning..
Avatar billede dr.truti Nybegynder
06. april 2002 - 14:03 #12
OKay!
Det lyder som en rigtig GOD windows fejl :-)
Jeg blev træt af den slags underlige fejl så jeg køre Linux og programmere ikke mere i VB men der imod ku C/C++

Jeg tror ikke jeg kn hjælpe mere så :-(

Truti
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
06. april 2002 - 14:57 #13
Ja..
Jeg holder dog stadig med Windows... jeg er ikke meget for at give slip på VB :-)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
07. april 2002 - 20:27 #14
He He okay..... Jeg har altid set noget negativt på VB da det klræver at man har en runtime installeret......

Og så er windoew ikke "ægte" mulit task styresystem det er linux!

Truti
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
07. april 2002 - 21:46 #15
Hvordan det?
Hvad er forskellen da?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
07. april 2002 - 21:52 #16
Windows er bygget med kernen og gui'en i et + 1000 andre programmer der køre i bg'en altså små untils hvis 1 af programmerne dør dør det hele.... I linux køre kernen for sig Den som kaldes linux. Gui'en køre for sig. Alle programmerne køre for sig. Så hvis noget går ned smutter man bare henl ned på selve linux kernen med den indbyggede terminal og kan der med kill'e de programmer man vil..... Man har også mulighed for at lave CPU'en kill'e programmerne og så dødr de lige meget hvor godt de har fat i de andre ting......

Du skulle give Mandrake Linux 8.1 - 8.2 en chance! Jeg er sikker på at når du har sat dig ind bare ien lille smulie i det er du solgt lige som jeg blev..... Jeg syntes Linux var for upraktisk når mine venner kørte med Windows men da jeg lærte linux at kende åbnede der en ny verden for mig....

PRØV LINUX!
Mandrake er der MEGET hjælp til!

Truti
Avatar billede dr.truti Nybegynder
07. april 2002 - 21:54 #17
Det er ikke værd at have Windows bare fordi man godt kan lide VB.....

VB er skod og levere slam kode.....

Prøv linux!

BTW: Du kan bruge Wine til at køre VB men jeg trorbare det er svært at få så stort prog til at køre igennem wine......

Truti
Avatar billede dr.truti Nybegynder
07. april 2002 - 21:56 #18
Et godt eksempel er på min Windows 2000 tager Winamp ca. 8% system (Den 600 Mhz 256 Mb ram)
Der er en klon  til Linux af winamp den tager 0.7 % på samme PC! Det er en stor forskeld.... Og jeg har ikke lavet min egen kernel! Jeg kunne sikkert komme ned på 0.3 - 0.4%

Truti
Avatar billede dr.truti Nybegynder
07. april 2002 - 21:58 #19
At sidde i Terminalen og programmere C++ med en vild Teckno sang på er baree livet!

Der er i sær fedt når jeg bare sidder og nakker min egen IIS server helt ned på min anden maskine..... Det er så fedt at alle sq skulle prøve det.....!

Truti

BTW: Hvis du vil begynde med Linux så bare sig til så kan jeg prøve at sætte dig ind i det selv om jeg ikke er den vildeste til det.....
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
07. april 2002 - 22:06 #20
Okay.. det kunne måske være værd at prøve..

Mit ICQ nr. er 83297796
Avatar billede dr.truti Nybegynder
07. april 2002 - 22:08 #21
He He okay.... Jeg skal lige se om jeg kan komme på ICQ via Linux..... ellers er mit ICQ: 72755522 Og jeg hedder Truti

Snakkes :-)

Truti