Avatar billede soelvpil Nybegynder
03. april 2002 - 19:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der egentlig i vejen med Tomcat?

OK disky, lad os så få et par gode argumenter for, hvorfor tomcat er noget skrammel (som vi efterhånden har hørt et par gange).

Jeg er selv begyndt at udvikle med Tomcat og er foreløbig meget godt tilfreds og fungerer faktisk indtil nu bedre, end da jeg brugte weblogic. Men måske jeg bare ikke har mødt begrænsningerne endnu?

Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2002 - 20:08 #1
Min erfaring kommer fra 2 store udviklingsprojekter hvor problemmerne begge gange blev løst ved skift til en ordentlig engine.

Følgende var galt (tomcat 3.x)

q
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2002 - 20:12 #2
øh hvad skete der lige her ??

1. Besværlig at sætte op, pga mange forskellige config filer, og dokumentationen beskriver ting som ikke virker.
2. Dokumentationen meget mangelfuld, specielt til tomcats eget api
3. langsom i forhold til prof. engines.
4. Fejlfyldt
5. Man skal genstarte tomcat for at den opdager at beans er ændret

bare for at nævne et par stykke.

Som sagt blev der begge gange skiftet til Resin under udvikling, hvormed førnævnte problemmer forsvandt.

Flere kollegaer som er totalt open source freaks, har haft lignende oplevelser.

Hvis man vil have en gratis engine, kan man f.eks. bruge JBoss som meget bedre end tomcat.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
03. april 2002 - 21:46 #3
OK.

At den er langsom, viser vel alle performancemålinger. Jeg mener dog ikke det betyder så meget under udvikling (det bliver alligel overskygget af rekompilering af jsp-sider hele tiden). Til produktion vel man derimod selvfølgelig vægte performance højere.

Ifølge dokumentationen kan tomcat sættes op, så den reloader klasser, der ligger under en webapp (jeg har dog ikke afprøvet om det faktisk virker).

Jeg har ikke mødt deciderede fejl endnu i serveren, jeg har åbenbart nogle glæder til gode...

Dokumentationen må jeg nok give dig ret i.

Så alt i alt er der nok ingen tvivl om at Tomcat er noget skrammel i produktion, jeg er dog stadig ikke overbevist hvad angår udvikling (men jeg skal lige have afprøvet det med reload af klasser i morgen).

Jeg troede egentlig kun JBoss var en ejb-server, og man skal bruge den sammen med en særskilt servlet engine. Betyder det at du bruger Jetty som servlet engine og at den faktisk er meget bedre end Tomcat?
Avatar billede soelvpil Nybegynder
03. april 2002 - 21:51 #4
Måske man lige skal kigge på resin alligvel
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2002 - 23:22 #5
jeg har kun rodet lidt med det med automatisk class loading helt i følge manualen, men fik det aldrig til at virke i tomcat 3.x.
Så droppede min arbejdsgiver den til fordel for Resin, som det temmeligt store site endnu kører med.

Jeg kan faktisk ikke huske om Jboss kun er til ejb.