Avatar billede kegel Nybegynder
03. april 2002 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netscape ....hvordan fanden ;-(

I IE vil jeg eksempelvis skrive

  document.all.<id>.style.<property> = 'red';

hvor <id> eksempelvis kunne være <div id=my_id>test</div> og <property kunne være farven. Ok det virker, men i netscape 6.2 prøver eksempelvis at skrive følgende:

  document.<id>.<property> = 'red'

eller

  document.layers[0].<property> = 'red';

men det virker sgu ikke. Hvordan fanden kan man på runtime ændre egenskaberne på et DIV tag i netscape?

Avatar billede jakoba Nybegynder
03. april 2002 - 18:13 #1
i NS6 skal vu adresser via W3orgs standard DOM (Dokumen Objekt Model).

document.getElementById('my_id').style.<property> = 'red';

Jeg er ikke sikker på det vil virke her for NS bryder sig ikke meget om _-tegn i navne.

mvh JakobA
Avatar billede kegel Nybegynder
03. april 2002 - 18:23 #2
Tak Jakoba - jeg fik den i det mindste til at skifte farve. Hvad med versionerne under NS6 er det samme fremgangsmåde eller en anden syntaks?
Avatar billede werd Nybegynder
03. april 2002 - 18:24 #3
fordi du ikke må skrive _ i style!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. april 2002 - 18:46 #4
I NS under version 6 kan du slet ikke ændre farven på tekst dynamisk.
Det nærmeste du kan komme er at lave 2 lag (et med hver sin farve) og så skifte imellem hvilket af dem der er synligt.

mvh JakobA