Avatar billede morten_b Nybegynder
03. april 2002 - 17:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter!!!

Min computer er på det seneste begyndt at genstarte spontant! Nogen gange kan der gå lang tid imellem at den gør det, nogen gange med få minutters mellemrum!

Det har ikke noget med systemfejl at gøre da jeg har slået genstartsfunktionen fra, og den skriver intet til logfilen.

Jeg har ikke installeret nogen ny programmer lige før den begyndte at gøre det.

Det må altså være et eller andet hardwareproblem. Nogen der har oplevet noget lignende og kan komme med en ide til hvordan jeg lokaliserer problemet?

CPU'en er som ved de fleste T-birds varm (50-60 grader), men langt fra så varm at de skulle skabe problemet (kan klare op til 80-90 grader) ifl. AMD.

Computer:
AMD Thunderbird 800 Mhz
Asus A7V
Leadtek WinFast GeForce2 MX
SoundBlaster Live Value!
Accton netkort
2 stk IBM HD 1*20gb(C:\) + 1*60gb (delt i 3)
Kører WinXP Pro
Avatar billede mjl Nybegynder
03. april 2002 - 17:13 #1
Har du en alarm i BIOS der genstarter PC'en når den bliver for varm?
Avatar billede mjl Nybegynder
03. april 2002 - 17:14 #2
Noget jeg har læst om - altså at PC'en genstarter, når CPU'en når en bestemt temperatur...
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. april 2002 - 17:15 #3
Den bliver ikke spor varmere end den altid har gjort!
Avatar billede rullehjul Nybegynder
03. april 2002 - 17:16 #4
Hvor stor er din PSU? Jeg har hørt at en PC tit genstarter hvis PSU'en er for lille!
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
03. april 2002 - 17:20 #5
Hej Morten...
Problemet hedder Windows XP.
Problemet er kendt, og kan fremkaldes på flg. måde. Start din computer op, Start lige inden den får indlæst alle dine opstartsprogrammer, et krævende program som fx. eDonkey... cirka 3 - 5 sek. senere genstarter din computer. eller det gør min... Det der sker er at Windows XP bliver "overbelastet", og fu---- sammen. Jeg har ingen løsning til dit problem. Sorry...

mvh. DJM Secret
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. april 2002 - 17:28 #6
Det sker ikke lige efter at den bliver startet, men derimod nærmest tilfældigt, kan have stået tændt i et par minutter eller i flere timer.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
03. april 2002 - 17:34 #7
Yep... men det er ikke din computer der går det, med windows... jeg tror lidt at det er i stedet for en blå skærm... den ser man ikke så tit i winXP...

mvh. DJM Secret
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. april 2002 - 17:39 #8
Du kan selv vælge om WinXP skal lukke systemet ned og vise en blå skærm eller genstarte ved en alvorlig systemfejl. Jeg har valgt det første og den har gjort det et par gange, så det er ikke det.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
03. april 2002 - 17:42 #9
hmm... Jeg har set blå skræm under 10 gange, men        Ufrivilligt fået min computer genstartet 500 gange...

mvh. DJM Secret
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. april 2002 - 17:51 #10
Selv om du har slået genstart fra under Indstillinger -> Start og genoprettelse -> Avanceret?
Avatar billede rullehjul Nybegynder
03. april 2002 - 17:57 #11
Hvor stor er din PSU/strømforyning??
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
03. april 2002 - 18:03 #12
Nej... min er godt nok slået til, men hvorfor skulle der dog kunne ske en systemfejl hver gang windows XP bliver belastet???

mvh. DJM Secret
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. april 2002 - 18:21 #13
PSU er 300W
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2002 - 18:33 #14
theplayer.da.ru > det må være din egen oplevelse af XP, min kan køre i døgndrift i en uges tid, den genstarter først når jeg be'r den om det.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
03. april 2002 - 20:29 #15
retaxes : Jeg kan også kører i ugevis uden at den genstarter, men jeg ved hvordan man kan få den til det, og det sker en gang imellem. Jeg har haft flere kunder der har haft samme problem...

mvh. DJM Secret
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2002 - 20:53 #16
det samme kan man jo opleve med andre OS, og dem har jeg da prøvet nogle stykker af efterhånden.

En af de få man næsten ikke kunne få i knæ var OS2 fra IBM.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
04. april 2002 - 15:13 #17
Jeg har kun oplevet Win98 og XP der kunne de der genstarte numre...

Men umiddelbart tror jeg ikke at det er morten_b hardware der fejler noget...

mvh DJM Secret
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. april 2002 - 22:55 #18
prøv lige at se om der sidder et stykke tyggummi på din reset knap ?
Avatar billede morten_b Nybegynder
05. maj 2002 - 01:11 #19
Jeg hader Bill Gates
Avatar billede nst Nybegynder
05. maj 2002 - 01:18 #20
jeg kunne forstille mig at det er fordi dine ram ikke kan køre på den clock frequence de gør

gå ind under bios og find clock frequence der.

jeg kan ikke forklare dig hvordan du præcist gør det men det kan de andre nok hjælpe med

jeg havde selv samme problem, men så rettet min bror det og så virket det
prøv det, det kan så vidt jeg ved ikke skade