Avatar billede hathor Nybegynder
03. april 2002 - 15:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ftp fucker

Jeg har oploadet filen login.php til min ftp, og downloadet igen.

nu er alt skrevet på to linier med mærkelige kasser. rundt omkring. Jeg forstår det ikke. Nogen der hvorfor?

Avatar billede hathor Nybegynder
03. april 2002 - 15:54 #1
"nogen der hvorfor" == nogen der ved hvorfor?
Avatar billede simonhusby Nybegynder
03. april 2002 - 15:55 #2
Hvad har du skrevet filen i og hvad har du åbnet den i ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. april 2002 - 15:55 #3
du har sikkert ikke uploadet den i ascii mode, men i binary
Avatar billede earp Nybegynder
03. april 2002 - 15:56 #4
Jeg tror svaret ligger i dine ascii indstillinger i dit ftp-program.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. april 2002 - 15:56 #5
hvilket ftp program bruger du, og hvad skriver du dit php med??
Avatar billede geffen Nybegynder
03. april 2002 - 15:58 #6
Jeg tor ztyxx har ret
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. april 2002 - 16:00 #7
har selv haft det samme med WS_FTP, men mest med filer skrevet i Notepad, men efter at have ændret uploadindstillinger til ascii er problemet helt væk
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. april 2002 - 16:02 #8
Forskellige styresystemer har forskellige ideer om hvordan linieskift skal skrives.

nogn bruger blot ascii(10) tegnet 'linefeed'.
andre bruger ascii(13) tegnet 'carriage return'.
og andre i igen bruger begge dele i en af de 2 mulige rækkefølger.

Men det er et gammelt problem som næsten alle tager mere eller minder højdef for og konverterer til 'deres egen måde' når de får en fil fra et andet system.

så jeg vil tippe at din phpfil virker fint på den der server selvom den bliver maltrakteret når du henter den hjem til windows.

prøv.

mvh JakobA
Avatar billede hathor Nybegynder
03. april 2002 - 16:07 #9
jamen den virker fint det er ikke problemet. problemet er at den jo er fuldstændig umulig at downloade og rette i når den er latterlig.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. april 2002 - 16:12 #10
Du kan prøve at åbne den med et par forskellige windows editorer (forskellige windows programmer er også lidt uenige).

har du kikke på den i både wordpad og notepad?

Allenfals har ztyxx ret, hvis du altid up/down loader tekstfiler i ascii går det som regel bedre.

mvh JakobA
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. april 2002 - 16:19 #11
der er ikke andet for end at gå den sure vej og tilrette det i hånden, og så replace alle firkanterne med ingenting
Avatar billede gryn Nybegynder
03. april 2002 - 16:25 #12
Hold op... Det er rigtig nok som Jakoba siger... Åben ten i wordpad og gem den igen, så er den der.
Avatar billede gryn Nybegynder
03. april 2002 - 16:26 #13
ten = den
Avatar billede langbach Nybegynder
03. april 2002 - 16:35 #14
alternativt... få dig en ordentlig ftp klient der kan tage højde for de forskellige systemers liniskift på ascii filer, således at den konverterer linieskiftet for dig...