Avatar billede -and1- Nybegynder
03. april 2002 - 13:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket skal jeg købe? Lydkort!!!!

Hejsa,
Jeg har besluttet mig for at købe et lydkort!
Jeg regner med enten at købe: Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk

eller

Creative Labs
SoundBlaster Audigy
Player Bulk

Ved godt Audigy er dyrere, men e det bedre?
Hvad kan det ene som det andet ikk kan?

Håber i kan hjælpe!
Hilsen Andreas
Avatar billede olsenator Nybegynder
03. april 2002 - 13:29 #1
Hvis du skal bruge det til spil eller alm. musik afspilning er SB live kortet fortrinligt. Men hvis dit kort skal bruges til indspilning eller afspilning af CD kvalitets lyd gennem eks. anlæg, DVD osv. er Audigy kortet det rigtige (bedre lyd og bedre stik). Det er lidt ligesom at købe videomaskine !!!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. april 2002 - 13:30 #2
Hvis du absolut VIL have soundblaster, så køb et audigy.
Jeg har selv et Hercules Gamesurround FortissimoII og er ovenud tilfreds med det. Det er nemlig rigtigt kram!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. april 2002 - 13:36 #3
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. april 2002 - 13:37 #4
Med et fortissimoII får du også et lydkort med den meget roste SENSAURA teknologi.
Tro mig, der er ingen grund til at frygte ikke-soundblaster kort!
Avatar billede -and1- Nybegynder
03. april 2002 - 14:05 #5
Jeg skla bare bruge lydkortet til at høre musik på computeren og spil? Måske også til mit sorround anlæg da jeg har stik?
Hvilke skal jeg i det tilfælde vælge ?
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. april 2002 - 14:27 #6
Jeg ville vælge den gyldne mellemvej og købe et FortissimoII, det ligger nemlig i det rigtige prisleje. Ellers ville jeg købe et audigy, for ikke senere at ærgre mig over at have købt en ældre model.
Avatar billede momoney Novice
04. april 2002 - 23:27 #7
Mcfrede.... Jeg vil gerne lige i kontakt med dig,
vedr et spørgsmål du har svaret på.
kan du maile mig ?????
m.kristiansen@tiscali.dk

Sorry jeg lige forstyrrede ;O)
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. maj 2002 - 13:51 #8
Køb kun audiyy hvis du køber højtalere ved creative eller nogle digitale højtalere. Jeg har lige kødt Audigy og kan ikke få subwooferen til atviker med min Analoge 5.1 højtalere.