Avatar billede monz Nybegynder
15. juni 2000 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Portal og Application server reviews

Jeg kigger i øjeblikket på forskellige applikationsservere, dels til e-commerce, men hovedsageligt som et portal produkt.

Jeg har kigget på IBM's Websphere og BEA's Weblogic, som begge har commerce komponenter.
Af andre platforme kan nævnes : silverstream, enhydra og Oracle's WebDB.
Er der nogen der har erfaringer med ovenstående produkter ?

Hvad er den bedste platform, når man snakker J2EE Applikationer, Portaler, Commerce og andet E-stuff ?
Avatar billede www-prog Nybegynder
04. november 2000 - 18:29 #1
Vi bruger ibm websphere som front end og jsp server paa baade nt og unix sun solaris platforme, og har rimelig gode erfaringer. vi har dog i nogle projekter løbet ind i compatibility problemer mellem websphere og  et content management tool (obtree) . ogsaa mellem websphere og den seneste version af et stort portal sikkerheds produkt har der været sikkerheds problemer.

Man kan ikke bare lige sige hvad den bedste e-business platform vil vaere; det afhænger at dine krav omkring oppetid, antal concurrent users, og hvilke specifikke e-business behov du har. I sidste ende er det vel ens budget der afgør det.
Avatar billede www-prog Nybegynder
04. november 2000 - 18:33 #2
beklager typo/upræcis formulering; her er korrekt version
Vi bruger ibm websphere som front end og jsp server paa baade nt og unix sun solaris platforme, og har rimelig gode erfaringer. vi har dog i nogle projekter løbet ind i compatibility problemer mellem ibm websphere og  et content management tool (obtree) . Vi vælger derfor et andet CMT værktøj.
ogsaa mellem websphere og den seneste version af et stort portal sikkerheds produkt har
der været compatibilty problemer-det har vi løst ved at bruge den gamle version af access control og authentication systemet.
Man kan ikke bare lige sige hvad den bedste e-business platform vil vaere; det afhænger at dine krav omkring oppetid, antal concurrent users, og hvilke specifikke e-business behov du har. I sidste ende er det vel ens budget der afgør det.