Avatar billede apollon55 Nybegynder
03. april 2002 - 10:11 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

CD tekst til CD-Rom brænder

Er der nogen der ved om jeg kan brænde cd tekst på mine cdere.. Jeg har en lite on 16/10/40 speed brænder og jeg bruger nero burner programmet til at brænde i... Vil bare vide om min brænder understøtter cd tekst og hvor man evt slår det til i nero
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. april 2002 - 10:16 #1
Tror ikke det er noget din brænder skal understøtte men dit branderprogram,

Jeg bruger selv Nero og den kan, Spørgsmålet er så bare om den Cdafspiller der skal læse skiven understøtter cdtext
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. april 2002 - 10:16 #2
Det var sku et svar *GGG*
Avatar billede svaren_til_alt Nybegynder
03. april 2002 - 10:20 #3
Det kan du da godt du kan da bare brænde det på den cd som der skal have et navn.

/svaren_til_alt
Avatar billede wisen Nybegynder
03. april 2002 - 11:04 #4
Ja, din brænder (LiteOn 16/10/40) understøtter CD-Text. Så vidt jeg ved kan man kun sætte CD-Text på audio-cd'ere. Så hvis vi vælger at lave sådan een, kan du i den der wizard-ting skrive navn og artist på cd-en, og når du i fil-dimmeren har "trukket" de numre over der skal ligge på cd'en, kan du tage "Egenskaber" på hvert nummer og skrive et navn...
Avatar billede niklaj Nybegynder
04. april 2002 - 09:38 #5
mc.lucifer--> jo brænderen skal understøtte CD-text for at du kan bruge det.
apollon55--> hvilket brænderprogram bruger du?
wisen--> så vidt jeg har forstået det kan man skrive på alle CD'er men ved det ikke eftersom min egen brænder ikke understøtter det.
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
04. april 2002 - 14:06 #6
Apollon >> Du kan da prøve med HP brændeprog. Hvis du har Mp3 filer med navn og du trækker dem over i HP Record now brændes det med på Cd´en og bliver vist hvis du spiller den på cdafspiller der understøtter Cdtext.
Wisen >>Min brænder understøtter text men skal man sidde og skrive hvert nr. ind manuelt i NeroBurn?