Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 15:49 Der er 22 kommentarer

opløsning shit.

jeg har en bærbar computer, og jeg køre 1600x1200 i windows. men hvis jeg gerne vil spille el. skifter jeg som regel til en opløsningen som er mindre for eksempel 1024x768, og der kommer problemet:

"You have selected a non optimal Screen Resolution for your LCD display panel. selecting this Resolution may result in fuzzy text and pictures"

og saaa bla bla... det er anbefalet at du skifter tilbage."

Det er fucking træls. den tapper ud af spillet og det meføre tit at programet går ned el.

Mvh
Lui Rosengreen
Avatar billede western-amigo Nybegynder
02. april 2002 - 15:50 #1
Hvilket grafik kort har du ?
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 15:52 #2
wow det var fanme hurtigt... naaa jeg må nok hellere fortælle om alt i computeren. Dell Latitude c810 - pentium 3 1200mhz, 512 mb ram, 15't tft UXGA skærm, Geforce 2 Go.
Avatar billede western-amigo Nybegynder
02. april 2002 - 15:59 #3
Prøv at opdatere din driver til grafik kortet
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 16:02 #4
jeg har hentet den nyeste bios, grafik update... jeg har opdateret alt. ikke engang dell supporterne ved hvad jeg skal gøre?, jeg tror at det er noget der skal slåes fra i windows.
Avatar billede western-amigo Nybegynder
02. april 2002 - 16:06 #5
Je det kan sagtens være, men det vil være for svært for mig at sidde og forklare dig over netter, så hvis jeg var dig ville jeg formatere min harddisk
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 16:07 #6
tænk... det har jeg også prøvet... det er faktisk ret håbløst
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. april 2002 - 16:09 #7
kan du sende et screenshot af den besked?

Hvis du sender den til mig, kan jeg smide den på en hjemmeside, så den kan ses af andre... get2meat@hotmail.com
Avatar billede western-amigo Nybegynder
02. april 2002 - 16:09 #8
hmmm... så prøv at gøre det igen og installer et andet windows end 2000.

jeg vil klart anbefale Xp hvis du kan få fat i det
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 16:20 #9
Jeg sender et screenhot til dig goulduck.
men til dig westerenamigo:
Jeg har en windows XP til at ligge her ved siden af mig... og jeg vil ikke ha problem til at udvikle sig til en os diskution, men windows Xp er udelukket for mig, det STINKER. lad os bare sige slut med det
Avatar billede western-amigo Nybegynder
02. april 2002 - 16:25 #10
Det er da i orden at du synes det, hvad så med at prøve Windows ME ?
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 16:31 #11
hahahhahahahha.... den var god
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 16:47 #12
så nu er den sendt...
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. april 2002 - 16:48 #13
http://anders.adsl.dk/eksperten/warning.gif

Det er dog ikke noget jeg har set før.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. april 2002 - 19:27 #14
Grunden til den besked er at de tft skærme der sidder på de fleste bærbare er optimeret til at køre en bestemt opløsning, de kan vise ting i andre opløsninger, men ikke så godt (det er det meddelelsen betyder). Samme forhold vil være gældende for fladskærme.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. april 2002 - 06:37 #15
bufferzone> Ja, men hvordan slipper man for den? Den får spilene til at crashe, fordi det vindue popper op midt i det hele.
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
03. april 2002 - 12:51 #16
Jeg holder med qoulduck i det her. Det kan godt være du ikke kan lide windows xp. Det forstår jeg godt, for det er noget lort. Men du kan da prøve at instalere det bare for at se om det virker. Windows xp har alle de nyeste driver mm. og for at se om det virker med xp eller ikke giver et bedre billede af hvad der er galt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. april 2002 - 15:24 #17
Jeg har et forslag - prøv at kigge i task manager -> processes, for at se hvilket program, som laver den besked.

Så kunne man evt. fjerne dette, hvis det ikke bliver brugt af noget andet kritisk.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2002 - 18:39 #18
Det kan du kun ved at købe en ekstern skærm (der ikke er en fladskærm). Du har netop ramt en af de store ulemper ved fladskærme og bærbare computere, og en ulempe forhandlerne gør meget ud af ikke at fortælle om.
Avatar billede rikard Nybegynder
03. april 2002 - 21:41 #19
Jeg har en Dell C600, jeg kan også køre med den skærmopløsning, køre dog normalt med 1024x768.
Nu ved jeg jo ikke hvilke programmer du har startet når du skifter opløsning, jeg har ofte haft problemer med opløsnings skift når jeg brugte Netop, PcAnyWhere m.m. nogen programmer vil ikke have at ændringen sker når de køre, prøv derfor at ændre opløsning inden du starter dit program.
MVH
Rikard
Avatar billede rikard Nybegynder
03. april 2002 - 21:43 #20
Det skulle være et svar, men jeg ved ikke om du kunne bruge det.
MVH
Rikard
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
05. april 2002 - 10:00 #21
Jeg har prøvet at installere Windows XP (imod min vilje) der kom problemet også... men det kunne slåes fra... ellers tak for hjælpen allesammen. Jeg skal nok uddele nogen point.

Mvh Lui
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. august 2005 - 20:28 #22
Hvornår havde du tænkt dig at gøre det? Forslår, du render lige dine ubesvarede sprgsm. igennem....