Avatar billede pwn Forsker
02. april 2002 - 14:35 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Maskinen slukker

Det er kun ca. hver anden gang XP-maskinen slukker når man vælger LUK COMPUTER. Det er som om; er der gået noget galt lukker den ikke. Hvis jeg lukker umiddelbart efter genstart er der aldrig problemer.
Kan man få systemet til at Tvangslukke selvom der har været fejl?

mvh

p
Avatar billede webkasp Nybegynder
02. april 2002 - 14:40 #1
Har haft sammen problem...min går kold når den kommer til Lukker windows...så kan man ikke rykke med musen elelr ngoet :(
Avatar billede pwn Forsker
02. april 2002 - 14:42 #2
- så er vi to, der venter på et skriftklogt svar til afhjælpning af problemet:-)
Avatar billede webkasp Nybegynder
02. april 2002 - 14:43 #3
:)
Avatar billede djblues Nybegynder
02. april 2002 - 14:44 #4
Forslag :
- Windows Update (løser nogen gange problemet)
- Download nyeste drivere og Bios til Jeres Hardware
Avatar billede djblues Nybegynder
02. april 2002 - 14:44 #5
Forslag :
- Windows Update (løser nogen gange problemet)
- Download nyeste drivere og Bios til Jeres Hardware
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2002 - 15:10 #6
Har den gjort det hele tiden eller er det noget som er kommet hen ad vejen?
Avatar billede pwn Forsker
02. april 2002 - 16:52 #7
Det er kommet efter nogle ugers brug fra en ren installation
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2002 - 17:06 #8
Så prøv at skrive sfc /scannow i kør med din cdrom (xp) i drevet og se om det ikke hjælper.
Og hvad har du evt lavet eller indstaleret siden dette er kommet?
Avatar billede pwn Forsker
02. april 2002 - 17:21 #9
der er ikke installeret yderligere og maskinen har været brugt til alm brug (office, billed og lyd) - men jeg prøver som foreslået.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2002 - 17:24 #10
Ja ellers er der en anden mulighed og det er at du skal lave en repration af selve indstalationen.
Avatar billede lakrids-spunk Nybegynder
02. april 2002 - 18:54 #11
Løsning:
åben system-mappen (sikkert: c:\windows)
åben mappen System32
Slet disse filer:
exts.dll
filemgmt.dll
fontext.dll

Det er dem der laver lort i det. Jeg havde samme problem, men jeg skrev til Pc-support der hvor jeg købte min pc og de sagde dette.
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
03. april 2002 - 12:33 #12
Virker det også i windows ME?
Avatar billede lakrids-spunk Nybegynder
03. april 2002 - 15:56 #13
Til pornstar222
Ikke helt, så skal du slette denne fil I STEDET FOR exts.dll: cmcfg32.dll