Avatar billede bono28 Nybegynder
15. juni 2000 - 12:54 Der er 20 kommentarer

idx og mbx filer fra Outlook Express, kan ikke åbne dem !!

Hej, jeg har et problem.
Jeg skal til at læse mine gamle emails som jeg har liggende på CD, men de er i (indbakke).idx og (indbakke).mbx format.
Når jeg så åbner dem med Word kommer kun kasser på skærmen.  Mon vide om I ved hvad jeg skal ??
Avatar billede snowball Novice
15. juni 2000 - 13:05 #1
Prøv og start Outlook og vælg Import og så Messages. Vælg så dit program og tryk Next. Ved næste billede klikker du på Import mail from an old OE store directory og klikker på OK. Så vælger du den folder hvor mine gamle mails ligger i og klikker på OK !

Snowball
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 13:09 #2
Snowball > Hvis han gør det - så overskriver den jo den indbakke.idx/mbx som allerede er der!

Jo - jeg har også tænkt på samme problem, men hvordan løses det?
Avatar billede snowball Novice
15. juni 2000 - 13:15 #3
næhhhh...Det gør han da ikke. Det er jeg næsten helt sikker på !!!

Så vidt jeg husker så henter den bare alle de gamle beskeder ind så de ligger sammen med de "nye gamle" beskeder (altså de eksisterende beskeder)!

Snowball
Avatar billede bono28 Nybegynder
15. juni 2000 - 13:19 #4
Tak for hjælpen, men herre Gud, det virker ikke!
Jeg har lige prøvet det igen, men der kommer en alert der siger, at der er ingen filer i den valgte mappe.  Selvfølgelig er der filer, dem har jeg set, og prøvet at se dem i Words, men uden held.  Dette virkar altså ikke.
Over and out, your turn!
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 13:25 #5
jamen.......

Jeg ved, for jeg bruger denne "gammeldags" metode til at lave backup af alle mine emails, nemlig at hvis jeg cut/paster alle idx/mbx filer over i min outlook, så overskriver Outlook alle finder og så er den ligeglad med om der er noget i selve idx/mbx filerne.

Men måske - vent, jeg bruger jo outlook express - måske er det anderledes på den 2. version.
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 13:27 #6
Så spm. må næsten være: hvilket andet program end Outlook kan jeg bruge til at åbne idx/mbx filer med!?
Avatar billede snowball Novice
15. juni 2000 - 13:35 #7
manon: Der er jo klart !!! Prøv lige og læs hvad du selv skriver. Du cut 'n' paster filerne. Du overskrive de eksisterende filer. Hvis du vælger Import i OE så adder du de gamle beskeder til de andre ! ;)

Snowball
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 13:55 #8
snow > det har jeg også prøvet, men den overskiver stadig filerne.
Avatar billede snowball Novice
15. juni 2000 - 14:15 #9
Det er jeg næsten 100% sikker på den ikke gjorde sidste gang jeg gjorde det, så det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem !

Snowball
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 14:25 #10
Snow > jamne hvordan får man så den perfekte backup af sine mails ? Nogle gode råd ?
Avatar billede snowball Novice
15. juni 2000 - 14:36 #11
Ved at bruge Export funktionen til at lave backup og Import funktionen til at hente dem ind igen !

Jeg har næsten lige formateret for at slippe for en masse gammel lort, og der ville jeg også exportere mine mails, men den kom bare med en fejl (noget med MAPI). Derfor kopierede jeg bare alle filerne over i en anden folder og brugte Import funktionen da jeg havde installeret alle mine programmer igen !

Jeg kan altså bare ikke forstå hvorfor bono28 ikke han hente hans gamle mails ind igen, for jeg har læst et sted at den ud fra de filer han nævner skulle kunne importere mails.

bono28: Er du sikker på du vælger det rigtige når du skal vælge hvilket program du vil importere fra ??? Prøv evt. nogle af de andre !!!

Snowball
Avatar billede bono28 Nybegynder
15. juni 2000 - 14:47 #12
Ja, nu har jeg prøvet 101 gange.
Sagen er at de emails, jeg skal åbne kommer fra express 4,0 tror jeg, mens
nu har jeg 5,0.
Når jeg så prøver at importere filerne,
har prøvet begge, men uden held.
Der kommer en alert der siger :
"Der er ingen meddeleser i denne mappe, eller et andet program har filerne åbne.
Vælg en anden mappe, eller luk,,,,,"
Avatar billede trooper Nybegynder
17. juni 2000 - 15:37 #13
Avatar billede bono28 Nybegynder
17. juni 2000 - 16:38 #14
Jeg takker trooper for denne link.
Jeg har nu lave en ny mappe som hedder
c://mail, men jeg for altid en alert,
der siger at der er ingen filer i mappen, eller....
Så jeg må indrømme, at jeg er IKKE kommet videre!,,,, Desværre :)
bono
Avatar billede codpiece Nybegynder
05. juli 2000 - 17:46 #15
Er det samme problem som du havde med spørgsmål 19284:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=19284

Hvis det er, synes jeg du burde lukke dette spm, evt give dig selv pointene tilbage.

Hvis det ikke er det, der var problemet, så nævnte troopers artikel netop at mappen IKKE skulle hedde noget med mail, prøv så at kalde den f.eks. post eller oldmail

// Codpiece
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
06. september 2000 - 17:16 #16

Evt. Installere den gl. version OE- Xpress og kopier filer ind under C:\\WINDOWS\\Application Data\\Identities\\{DECD2C20-33BD-11D3-83A9-B41D9D932D2A}\\Microsoft\\Outlook Express
Avatar billede hagelund Praktikant
11. december 2000 - 20:41 #17
Jeg har mine mails m.m. liggende i en fast mappe på et andet drev end C-drevet. Når jeg så med jævne mellemrum ominstallerer, beder jeg bar OE5 pege på den samme mappe igen. Så skal jeg bare importere mine kontaktpersoner, og dermed er alt ved det gamle.
Læg dine .dbx,.mbx,.ibx osv. over i f.eks. D:\\POST
Åbn OE5. Menu: Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe.
Skift denne til D:\\POST
Så skulle du gerne have alle dine mails og NG-meddelelser.

Hagelund
Avatar billede manon Nybegynder
18. marts 2001 - 11:25 #18
SKAL SPM. IKKE LUKKES ? :-)
Avatar billede hagelund Praktikant
07. januar 2016 - 10:17 #19
Lukket
Avatar billede hagelund Praktikant
07. januar 2016 - 10:17 #20
Lukket