Avatar billede s.stud Nybegynder
02. april 2002 - 12:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

SP3 - hvornår?

Nogen som har læst/set noget om, hvornår Microsoft regner med at udsende Service Pack 3?
Har hørt et rygte om, at det skulle kommer her i foråret, men ellers noget?
Avatar billede woolbox Nybegynder
02. april 2002 - 12:17 #1
Den er i beta lige nu og når folk har meldt tilbage skal MS vel lige k¨lø sig et par gange i røven og så er den vel på gaden om et ½ års tid!? ;o) ...

Men husk lige, MS har lavet deres licenspolitik om - Servicepacks ændrer så meget på softwaren at der er tale om et nyt produkt og dermed ny licens!! - og dermed ny betaling ... yeah right!! - Anyway, spændende se om de holder ved det indtil SP3!! Det er jo ikke andet en fejlrettelser!! Arrrgh!!!
Avatar billede s.stud Nybegynder
02. april 2002 - 12:38 #2
Hmm.. Hvordan er det egentlig med de licenser??? Derhjemme købte vi bare en CD med Windows 2000 og installerede den... Herefter var der ikke mere. Er det meningen at man skal betale Microsoft et x antal kroner per år eller hvad??

Håber da ikke vi har overtrådt reglerne.. :\
Avatar billede woolbox Nybegynder
02. april 2002 - 13:41 #3
Nej men ny licenspolitik bliver at servicepacks = ekstra licens - men mon ikke de får kolde fødder trods alt!? :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. april 2002 - 15:48 #4
jeg har hørt at der skulle gå et par uger inden sp3 kommer, og det er over en uge side.

Det med betaling afg licens for SP3, kan det dokumenteres?
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. april 2002 - 16:01 #5
Ja, det kunne jeg også godt lide at vide. De kan sku da ikke forlange årlig betaling - og så også at man skal til at betale for service packs?
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
02. april 2002 - 16:12 #6
ahahhahahah, det er da for langt ude... tænk hvis microsoft tog penge for at få lov til at rette deres egne fejl, de ville jo ruinere os :-)
Avatar billede frock Nybegynder
02. april 2002 - 18:12 #7
Du må have taget fejl...  Det hedder "tænk hvis microsoft tog penge for at indføre nye bugs, de ville jo ruinere os :-("

Og husk at hver gang i installerer nye ting, ændre i konfiguration osv. - ja, så skal man installere servicepack og hotfixes igen, skriver de.
Hvad så hvis jeg installerer et hotfix til IIS, skal jeg så køre SP igen og omvendt? Det er skruen uden ende.....  Så kan man installere fixes resten af livet ;-)
Avatar billede s.stud Nybegynder
02. april 2002 - 18:18 #8
...og Microsoft tjener endnu flere penge
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. april 2002 - 19:46 #9
med andre ord, der er ingen dokumentation for påstanden!
Avatar billede woolbox Nybegynder
03. april 2002 - 11:40 #10
Nope - jeg har ingen dokumentation for det, men det vil jeg lige prøve at finde! - Har hørt det fra 'påliderlige' kilder ;o) ...
Avatar billede woolbox Nybegynder
03. april 2002 - 11:42 #11
Mht. til installation af hotfixes og servicepacks er det jo så pissesmart, at når man har tilføjet en kompenent i Windows 2000 skal man først lægge servicepacken på igen, og derefter alle hotfixes man måtte ha' tilføjet siden sidst igen!! - genialt!! MS er gud, Bill er Jesus ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. april 2002 - 15:17 #12
woolbox> Det sidste du skriver passer ikke helt. Dette var et problem under Windows NT, men det er en af de gode ting i Windows 2000.

Prøv at se mappen C:\Winnt\Servicepackfiles .. her ligger alle filerne fra den service pack, du har liggende på computeren. Skal Windows bruge noget fra Windows 2000 CD'en, så tjekker den først om filen er en del af den nyeste service pack, inden den tager den fra CD-romen.

Mht. hotfixes, så ved jeg ikke om de laver samme nummer eller ?
Avatar billede woolbox Nybegynder
03. april 2002 - 16:02 #13
MS siger selv at man skal installere servicepacks efter tilføjning af komponenter, det er også hvad man får at vide på MCSE-kurser :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. april 2002 - 16:06 #14
Hmmm ... det var da ellers én af de store nyheder ved Windows 2000....
Avatar billede woolbox Nybegynder
03. april 2002 - 16:14 #15
Ikke desto mindre ;o) ... Skal se om jeg kan finde noget cruzial evidence ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2002 - 18:29 #16
woolbox> det behøver du da ikke at spilde tid på, i samme øjeblik den er klar starter der et race fra Ekspertens brugere, det rygtes lynhurtigt hvornår den er der.

Det kunne man opleve da SP2 blev frigivet.
Avatar billede woolbox Nybegynder
03. april 2002 - 20:28 #17
retaxes -> Tænkte nu mere på at SPs kommer til at koste knaster ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2002 - 20:51 #18
ja, det lyder ikke så godt, så bliver den nok kodet med en nøgle så man ikke uden videre kan bruge den.
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. april 2002 - 00:18 #19
"Aktiveringsnøgle" - alene navnet får det til at løbe koldt ned af rygge på alle her på eXPerten ;o) ... Håber at finde ud af noget imorgen - om der er hold i det ;o)