Avatar billede nielsl Nybegynder
02. april 2002 - 09:49 Der er 7 kommentarer

Fejlmeddelelse: Det angivne computernavn er identisk...?

Af og til når jeg tænder min bærbare, kommer der en fejlmeddelelse: "Det angivne computernavn er identisk med et andet computernavn på netværket. Gå ind i kontrolpanel..." eller sådan noget lignende. I starten ændrede jeg navn et par gange, det hjalp ikke, så nu siger jeg bare OK, og så er det iorden, men det irriterer selvf. lidt. Hvorfor gør den det? Mit computernavn er ikke identisk med et andet, og meddelelsen kan komme, lige meget om jeg har sat netværksstikket i kortet eller ej. Jeg er tilsluttet et netværk i en boligforening. /NL
Avatar billede nielsl Nybegynder
02. april 2002 - 09:50 #1
PS: Jeg bruger win ME.
Avatar billede cwd Nybegynder
02. april 2002 - 09:51 #2
hmm kan du ikke se hvad fejl den nøjagtig kommer med i din eventlog og så skriver fejl ID'et?
Avatar billede nielsl Nybegynder
02. april 2002 - 09:53 #3
Jo - hvordan gør jeg det? /NL
Avatar billede kveldulv Nybegynder
02. april 2002 - 09:56 #4
Afhængig af dine navne du vælger, kan det jo være du er yderst uheldigt at ramme de samme som andre på netværket. (men det burde være udelukket idet, den også siger det når du har taget maskinen af netværket)

Er der 2 netkort i maskinen?
Avatar billede nielsl Nybegynder
02. april 2002 - 09:58 #5
kveldulv > nej.
Avatar billede zeion Nybegynder
02. april 2002 - 11:28 #6
hmmm windows Me !!
Avatar billede kveldulv Nybegynder
02. april 2002 - 15:24 #7
Afinstallere dit netkort, samt alt andet netværkmæssigt - også dial-up kort hvis du har det i maskinen --> i fejlsikret tilstand.

Genstart maskine og lad den installere hvad den kan finde - såfremt dit netkort ikke er plug and pray, så skal du selvfølgelig installere det.

------
Hvis dette stadig ikke virker, så fjern alt ligesom ovenstående, MEN ved genstart skal du boote up i Windows ME installation og simpelthen installere oveni din eksisterende installation.