Avatar billede hektor Nybegynder
15. juni 2000 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server object error 'ASP 0177 : 80029c4a'

Wee .. lidt mange point for en så 'nem' opgave.
Den lyder som følger:

Efter at have lavet et website, på en "åben" IIS 4.0, skal firmaet have det flyttet til en "sikker" IIS 4.0

Helt fint ... lige bort set fra, at nu får jeg fejlen "Server object error 'ASP 0177 : 80029c4a'" når jeg prøver at åbne forbindelsen til databasen, mere præcist i denne linje

Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Så vidt jeg kan regne ud, skyldes problemet at den .dll fil, der refererer til adodb objektet, ikke er registreret på serveren.

Hvis det er korrekt, hvilken .dll fil drejer det sig så om?

Hvis det ikke er korrekt, hvad er problemet så?

IIS 4.0, Service Pack 6a, div hotfixes ...

Håber I kan hjælpe ... :-)
Avatar billede ij Nybegynder
15. juni 2000 - 11:34 #1
Det her er ihvertfald den officielle fejlmeddelelse fra microsoft.

-2147312566 (80029C4A)    Error loading type library/DLL.
Så du har ret. Den kan ikke loade den dll.
Jeg kan ikke hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2000 - 11:57 #2
Er du sikker på det er den linje.. ?!?? Og hvis du kører Acccess 2000 database, har du så access 2000 installeret på serveren ?
Avatar billede hektor Nybegynder
15. juni 2000 - 11:59 #3
Jeg er 100% sikker ...
Det er access97, samt navision ...
fuldstændigt ligemeget hvad jeg gør .. den vil IKKE med til at lave den skide adodb.connection ... sårn næsten ...

for det bliver mere mystiskt ..

Jeg sad og rodede med det, og vupti, så virkede det ... aner ikke hvordan det gik til.
Fint, skulle lige genstarte serveren (andet problem .. hehe), og vupti .. så var problemet tilbage ... ???

Kan det tænket jeg har en korrupt .dll? Og hvilken?
Avatar billede hektor Nybegynder
15. juni 2000 - 13:55 #4
Ingen af de ting jeg troede ...
Efter et opkald til Microsoft's support (til den hampre pris af knap kr 3000,-, sikkert plus moms), fandt jeg i samarbejde med supportmedarbejderen ud af, at problemet lå i at Everyone gruppen kun havde Execute permissions på "c:\program files\common files\system\ado\Msado15.dll", men at den skulle have Full Access (kan sikkert nøjes med mindre, men Execute er ikke nok).

Det viste sig også at Microsof har en fejl i deres dokument kaldet "Windows NT 4.0 Domain Controller Configuration Checklist" fra den 29 Marts 2000.
Den siger i punktet "Protect files and directories" at "c:\..\*.exe, *.bat, *.com, *.cmd, *.dll" skal være Execute.
Dette er ikke korrekt, når man fx bruger IIS .. hehe

Det endte enddog med at supportmedarbejderen, fortalte at han ikke ville opkræve et gebyr for hjælpen :-)

Hvem havde dog troet det om en supportmedarbejder ... og så endda fra Microsoft ... :-)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
15. juni 2000 - 20:53 #5
:) cool.