Avatar billede a_s_k Nybegynder
01. april 2002 - 21:53 Der er 5 kommentarer

LAngsomt netværk

Hvorfor sender jeg kun med 28 kb/s over netværk mellem vores 2 comp?
Jeg sender over ICQ, da det er nemt, og hvis jeg bruger det med at gå på hinandens computere går det mega langsomt..
Den sender kun med 28 kb/s lige nu, men nogle gange flyver den op på 200..

Hvorfor er hastigheden så skod? Det er ikke kablet, kan det være netkortet der suxer?
Eller noget andet??
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. april 2002 - 21:56 #1
Har i switch eller hub imellem, eller bruger i krydset kabel??

- Rasmus!
Avatar billede a_s_k Nybegynder
01. april 2002 - 21:57 #2
Hub, krydset kabel..
Tror jeg da :-)
Avatar billede a_s_k Nybegynder
01. april 2002 - 21:58 #3
Hubben har kørt fint, også kablet..
Kan det være den ene der kører med WinME?
Eller netkortet der fail eller lign?
Avatar billede wanix Praktikant
01. april 2002 - 22:02 #4
Hvis du bruger hub og krydset kabel, kan jeg godt forstå det. Hvis du skal bruge hub skal du bruge patch kabler "lige". Eller skal det krydsede kabel gå dirkjete fra netkort, til netkort!
Avatar billede a_s_k Nybegynder
01. april 2002 - 22:03 #5
Jamen jeg er da slet ikke sikker på det ...
Men kablet og Hubben har kørt fint på en anden computer.. Tror det er den ene comp der er syg!!
Ved i hvad det kan være ellers?