Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 17:25 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af hjemmeside ønskes.

Følgende ønskes vurderet:

- Design, herunder farve og typografi.
- Navigation.
- Indhold.
- Browser-kompatibilitet.

Hvis du kun er ekspert på et af områderne så nøjes med at svare på det (du skal nok få point alligevel).

På forhånd tak.
_______________________________

URL: http://webkurs.dk
_______________________________

Bemærk: Jeg har for nylig haft et lignende spørgsmål oppe at vende på Eksperten, men det var et helt andet design, hvorfor dette spørgsmål er berettiget.

Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 17:33 #1
Sådan ser min hjemmeside ud i IE 6.0:
______________________

URL: http://webkurs.dk/design.gif
_________________
Avatar billede webkasp Nybegynder
01. april 2002 - 17:36 #2
Jeg vil give den 9 for:

Pænt sat op/
flotte farver/
Et meget fint og brugervenligt indhold/

Ting som skal gører bedre :

Grafiken !!
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 17:38 #3
webkasp>Ting som skal gører bedre :Grafiken !!

Uddyb venligst.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
01. april 2002 - 17:51 #4
jeg er enig med webkasp.

din side er all round vourderet til 9.

Den er flot sat op. Lækkert at den selv tilpasser sig browserens størrelse.
Gode ideer du har omkring din side kan jeg se.
Navigation kan nogle steder måske være lavet bedre, men alt skal jo ikke skæres ud i pap.

Helt ok og flot side...
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. april 2002 - 17:54 #5
kikkede lige med IE4 (som jeg omhyggeligt holder fri for flash da jeg bruger den til at teste i).
Din flash-check går i uendelig løkke og bliver ved og ved at spørge om ikke jeg vil installere flash. Jeg ville gerne komme ud af det når jeg een gang har svaret "Nej. det vil jeg ikke!"

mvh JakobA
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 17:56 #6
Hej Schulze:
Godt sat op, men en ting, der straks falder mig i øjnene er farvekombinationerne.
De irrirterer mine øjne.
Jeg synes ikke, man skal blande en støvblå med 2 stærke friske blå farver.
Navigationen er god!!!
Jeg ville bare opstille den som en liste i stedet(lille prik udfor hvert menupunkt) Og så fjerne det ekstra mellemrum mellem linierne, som din side ikke bliver for "lang". Det kan hurtigt blive uoverskueligt.
Personligt er jeg ikke fan af for mange reklamer på en side, men det er jo helt individuelt, hvad man vælger, og det valg har du jo truffet;)

Sidst vil jeg bare sige, siden alt i alt er god nok til at komme i mine foretrukne for igen at blive besøgt en dag, der er lidt mere tid til at gå i dybden med noget af alt det herlige indhold:)

Simonia
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 17:58 #7
...Ville nok også vælge et personligt logo for siden, fremfor fætter BR reklamen:) Så har folk et billede af, hvad siden drejer sig om med det samme og skal ikke først gennemskue, hvad der er reklamer og hvad siden egenligt drejer sig om.
Desuden har man et billede i hukommelsen af siden.....det plejer gerne være logoets effekt;)

Mange gange held og lykke.

Simonia
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 17:59 #8
jakoba> dette er kilde teksten til flashbannerne:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"

WIDTH=xxx HEIGHT=xxx>

<PARAM NAME=movie VALUE="xxx.swf">

<PARAM NAME=quality VALUE=medium>

<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000>

<EMBED src="xxx.swf" quality=medium bgcolor=#000000  WIDTH=xxx HEIGHT=xxx

TYPE="application/x-shockwave-flash"

PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">

</EMBED>
</OBJECT>

Ved ikke helt hvorfor den ikke virker i IE4
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 18:10 #9
simonia> Tak for din feedback og de venlige ord. Ideen med små prikker ud for hvert menupunkt er nok ikke så tosset, tak for det.
Mht. farvevalget er jeg dog uenig.
Fætter BR er hermed død, men de resterende bannere består.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 18:14 #10
Super Schultze, det ser 10 gange bedre ud:)
Du kan jo altid proppe ham ned i bunden, hvis han skal på;)
Med hensyn til farverne har vi jo heldigvis ikke allesammen den samme smag....ville da være sygt, hvis farverne var lilla, hver gang man åbnede en hjemmeside ikke;)

Jamen så må du jo lige sige til, når du oretter et logospm. herinde;)
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 18:16 #11
opretter, skulle der naturligvis stå;)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
01. april 2002 - 19:10 #12
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. april 2002 - 19:24 #13
<-- Design, herunder farve og typografi -->
Selvom om du har lavet inddelinger på siden, og har sat noget af det ind i bokse, synes jeg at den virker alt for uoverskuelig. Hvad skal du med alle de reklamer, de tager blikket fra selve siden!
Men ellers er det nogle gode farver du har brugt, og har givet en lille fin forklaring til siden, foroven på startsiden, lige nøjagtig der hvor man har brug for den.

<-- Navigation -->
Det tager lige lidt tid at finde ud af hvor navigationen er, hvilket skyldes at den ikke står som noget af det første. Jeg vil række boksen med medlemsskab ned, og så sætte navigationen foroven på venstre side. Men ellers er den let at betjene. Mangler en "tilbage til forsiden" knap.

<-- Indhold -->
Mange forskellige og gode artikler og andet brugbart stof

<-- Browser-kompatibilitet -->
Bruger Win xp og IE6.0 og der er der ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 21:20 #14
Tak for jeres feedback, jeg har nu implementeret nogle af de forslag der er kommet.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 22:20 #15
På startside vises der nu også konsekvent mit eget banner.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 22:20 #16
startside = startsiden
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 22:21 #17
10 gange bedre;)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
02. april 2002 - 00:38 #18
jeg vil give den 03 i overordnet karakter...

9 for designet
00 for udformingen...

siden går i selvsving og bliver ved med at åbne nye vinduer med det samme i hele tiden... (webkurs.dk)... som jo så med det samme åbner sig selv i et nyt vindue... som så med det samme åbner sig selv i et nyt vindue... som så... osv...

Mit system
Linux
Mozilla 0.9.9
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2002 - 01:06 #19
Så er det jo godt at Linux brugere pt. ikke er min målgruppe...
0+9/2 er da lig med 4,5 dvs. 5...
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2002 - 20:25 #20
Tak for hjælpen.
Avatar billede simonia Nybegynder
03. april 2002 - 11:13 #21
Velbekomme Schultze,
Håber du fik noget ud af det!

Simonia