Avatar billede hschac Nybegynder
01. april 2002 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser tilfældigt ved DVD-afspilning.

Min computer fryser på tilfældige steder når jeg afspiller DVD.
Lidt data:
Styresystem win98.
mb: kt133.
AMD Tbird 850 megahertz.
Afspiller: soft: powerdvd. hard: atapi 16x DVD.
Grafikkort: Geforce 2 mx.

Den sikreste måde at få maskinen til at fryse på er: at trykke på menuknappen. Udover det, låser den tilfældige steder, når der forsøges at navigere på dvd'en. I nogle tilfælde vil den overhovedet ikke loade dvd'en, men andre gange loader den, den selvsamme dvd, og er i stand til at afspille den?!
Avatar billede skrewz Nybegynder
01. april 2002 - 14:50 #1
Defekt drev?
Avatar billede hschac Nybegynder
01. april 2002 - 15:23 #2
Ikke sandsynligt. Det virker fint som cd-rom drev osv. Det er forresten spritnyt, så det er heller ikke et spørgsmål om, at det skal renses.
Avatar billede bruno25 Nybegynder
01. april 2002 - 20:46 #3
Har du prøvet andre afspillere? F.eks. WinDvD eller FreeDvD som kan findes her...
WinDVD  http://tucows.cybercity.dk/mmedia/preview/228053.html
FreeDvD  http://tucows.cybercity.dk/mmedia/preview/196134.html
Avatar billede hschac Nybegynder
01. april 2002 - 23:18 #4
Ja. Det gav også nogle problemer. PowerDVD skulle være den bedste, så den købte jeg.
Jeg er mere bekymret om det ikke skulle være noget hardware-stads. Eksempelvis DMA, eller hvad ved jeg. Det var ellers et godt bud.
Avatar billede bruno25 Nybegynder
02. april 2002 - 00:00 #5
Har du sat dit dvd-drev til at køre DMA ???

1. Højreklik på denne computer
2. Vælg egenskaber -> enhedshåndtering -> vælg dit dvd-drev -> egenskaber
3. Vælg indstillinger -> Markér Dma
4. Genstart pc

Du skal gøre det samme med alle din HD for ellers kører du ikke Dma på dem for de er ikke sat op til det automatisk.
Avatar billede bruno25 Nybegynder
02. april 2002 - 00:03 #6
Evt. opgradere din firmware som du kan hente hos dvd-mærkets hjemmeside.
Avatar billede hschac Nybegynder
03. april 2002 - 12:44 #7
Jeg takker for svarene Bruno25.
Problemet med DMA er, at det er sat op automatisk; via agp 4in1-driverne.
Hvad angår firmware, så erkender jeg at jeg ikke har prøvet det. Det vil jeg prøve, så skal jeg nok vende tilbage, hvis det virker og give dig point.
Avatar billede hschac Nybegynder
16. april 2002 - 15:08 #8
Beklager jeg ikke har givet dig pointene før. Bedre sent end aldrig.