Avatar billede heliflyer Nybegynder
01. april 2002 - 06:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billeder i IE6

Når jeg besøger sider med billeder vises kun nogle af dem, resten vises som en firkant med et rødt kryds i. Det har virket fint hidtil, men kom ca. samtidig som min startside blev rettet automatisk til apache.server.(kan den have ændret indstillinger på min PC)
Jeg har læst spm.190894 og har checket mine indstillinger for billeder, de er i orden, og det har som sagt kørt fint indtil for nylig.
Jeg anvender Internet Explorer 6.0 og Windows 98

Hvad er der galt
Avatar billede 7th Praktikant
01. april 2002 - 09:32 #1
Er det generelt eller kun på nogle sites ?
Et dødt billedlink ses jo typisk i form af et et tomt billed med et rødt kryds i...
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2002 - 09:41 #2
eksempel på side?
Avatar billede sonne Nybegynder
01. april 2002 - 12:04 #3
Jeg meget overbevist om at det er dine filnavn på dine billeder.
Der er sikkert forskel på reglerne for filnavne der hvor din start side har været og der hvor den er nu.
sørg for at dine billed filer's navne kun er med små bogstaver, ingen mellemrum og kun bogstaver og tal samt en max længde på filnavnet på 20 tegn - så tror jeg dine røde krydser forsvinder.

Windows server: filnavne med 256 tegn og er ligeglad med mellemrum og store og små bogstaver.
Der gælder andre regler for filnavnen på LINUX og UNIX

/ aksel
Avatar billede heliflyer Nybegynder
01. april 2002 - 12:25 #4
Til 7th.: Det er generelt på alle sites.
Til riversen: f. eks. http://www.dmi.dk/
Avatar billede heliflyer Nybegynder
01. april 2002 - 15:21 #5
Hvis jeg højreklikker på et af de billeder der ikke vises og klikker på vis billede, vises det (det gælder alle billeder jeg har prøvet).
Det hjælper også sommetider at opdatere skærmbilledet.

Håber dette kan give flere forslag til en løsning
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. april 2002 - 20:06 #6
Jeg har selv haft et lignende problem. grunden var ganske enkelt at min
maskine, net forbindelse, og styresystem simpelthen var for langsom.
Det var en 200MhZ med 64mb Ram og Win2K med IE6 på en 56 k/bps forbindelse.
Det der skete var at serveren opgav at sende information eller IE troede at
min forbindelse var stoppet. Hvis nedgraderede software eller opgraderede
hardware virkede det fint.
Måske det eller noget lignende kunne være dit problem?
Avatar billede heliflyer Nybegynder
03. april 2002 - 20:54 #7
jeg har en 1400 MhZ AMD og kabelforbindelse (stofanet, så jeg tror ikke det er det der galt.
Forøvrigt så kørte det fint lige indtil...
Avatar billede knudgert Nybegynder
07. april 2002 - 02:29 #8
Igen: Prøv at tømme Temporary Internet Files og evt. genstart, det afhjælper mange fejl i IE.
Avatar billede heliflyer Nybegynder
18. januar 2003 - 02:14 #10
Problemet blev løst ved geninstallering af IE6 og opgradering via Windows update