Avatar billede blueeye97 Nybegynder
14. juni 2000 - 18:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Email fra VB

Jeg skal kunne sende en mail via et program. Men det skal gøres uden brug af MAPI. Sagen er, at den maskine det skal køre på, er en arbejdsstation i et netværk hvor der ikke er installeret Exchange. Jeg kan derfor ikke benytte MAPI kald. Mailadresse, subj samt tekst skal kunne hentes fra diverse textfelter.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. juni 2000 - 21:23 #1
Du kan bruge en ActiveX kontrol kaldet EsSmtp. Der forefår det HELE i kode hvor du definerer alt lige fra Modtager til X-Mailer parametre og vedhæftede filer.

Hvis du vil have EsSmtp kan du enten prøve at søge på www.activex.com (en division af www.download.com) eller jeg kan sende ZIP filen til dig.

Kontrollen er MEGET nem at bruge og der følger en udførlig vejledning med (på eng.)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. juni 2000 - 21:25 #2
Bare for informationens skyld så skriver man f.eks.

EsSmtp1.AddRecipient "experten@tdaugaard.dk"

for at tilføje en modtager til listen. CC og BCC er også understøttet. Så det ER muligt at hente subject, mail tekst etc. fra tekstfelter.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
15. juni 2000 - 08:47 #3
Meget gerne.

aabjerg@post.tele.dk

Tak for hjælpen
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. juni 2000 - 18:25 #4
Jeg sender om ca. 5 min.
Avatar billede zimme Nybegynder
01. juli 2000 - 15:57 #5
Er det muligt, at jeg kan få en kopi også??

thoustrup@webmaker.dk

Mvh
Simon
Avatar billede msso Nybegynder
27. november 2001 - 14:03 #6
Kan jeg også få en lille kopi....

MVH MSSO
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
14. maj 2002 - 21:29 #7
Hvis der er liv i denne tråd stadig, vil jeg også meget gerne modtage zipfilen.

torben@soelbaekdata.dk

Torben
Avatar billede kantoraza Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:22 #8
Også her!

NorthCode@e-mail.dk

Tak.
Avatar billede teknikeren Nybegynder
27. december 2002 - 11:27 #9
og her!
webmaster@freesutff.tk (Ja det er freesutff.tk og ikke freestuff.tk...)